luftning av bromsar
Moderator: Forumpolisen
luftning av bromsar
hej nu är de så att vi luftat bromsarna på min bil och bytt huvudbroms cylindern.
men något är fel!
bromsarna tar mycket mer fram än bak!
var tror ni felet ligger
mkt taksam för svar
bilen är en renault 5 gte 88
men något är fel!
bromsarna tar mycket mer fram än bak!
var tror ni felet ligger
mkt taksam för svar
bilen är en renault 5 gte 88
Har du kollat lastventilen på bakaxeln?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Kolla så att den rör sig, Den skall reglera bromstrycket vid olika belastning(höjd) av bakaxeln.
Servot har inget med fördelningen att göra.
Servot har inget med fördelningen att göra.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
armen glappar nog, frågan är om kolven rör sig, är nog samma på alla femmor.r5Gte. wrote:Dennis wrote:Kolla så att den rör sig, Den skall reglera bromstrycket vid olika belastning(höjd) av bakaxeln.
Servot har inget med fördelningen att göra.
lastkännande ventilen glappar iaf
är de samma på alla renault 5 or ?
kan man ta en från en 5a gts?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Någon som vet om de e samma till alla 5or?Tony wrote:armen glappar nog, frågan är om kolven rör sig, är nog samma på alla.r5Gte. wrote:Dennis wrote:Kolla så att den rör sig, Den skall reglera bromstrycket vid olika belastning(höjd) av bakaxeln.
Servot har inget med fördelningen att göra.
lastkännande ventilen glappar iaf
är de samma på alla renault 5 or ?
kan man ta en från en 5a gts?
femmor
Njaä! Manges beskrivning passar bättre för skadad huvudcylinder.mange wrote:när du står still och bromsar med jämt tryck sjunker pedalen då? isf har du fortfarande kvar luft i systemet
Luft kvar i systemet är svampig pedal som tar långt ner.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Med lite luft brukar pedalen bli svampig (gäller även en läckande cylinder) med mycket luft så kommer pedalen upp när du pumpar. det är iaf min erfarenhet men jag håller iof mest på med äldre bilar än femman.
Har du inte detta fenomenet så är det inte det som är fel
Är allt rätt inkopplat? Det verkar ju som du får en extrem servoverkan.
Har du inte detta fenomenet så är det inte det som är fel
Är allt rätt inkopplat? Det verkar ju som du får en extrem servoverkan.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.