färddatorn har fått spel. R19
Moderator: Forumpolisen
-
färddatorn har fått spel. R19
Färddatorn på min r19 har fått spel. När jag blädrar igenom den finns det bara tre lägen, ett där det står km, ett L och ett utan bokstäver. Dessutom blinkar den som vid nollställning när jag slår på strömmen.
Det vore ju inga problem om den bara visade det som står DVS. kilometer körda, liter i tank och, vad det sista nu är, men siffrorna bara fladdrar hit och dit så jag vet ingenting om vad som gäller.
Misstänker ett jordfel dock, då termometern har uppfört sig lite underligt sista tiden (typ 45*c utomhus i februari) Någon som tror något liknande(eller något helt annat) och isåfall var sitter jordpunkten till färddatorn?
Det vore ju inga problem om den bara visade det som står DVS. kilometer körda, liter i tank och, vad det sista nu är, men siffrorna bara fladdrar hit och dit så jag vet ingenting om vad som gäller.
Misstänker ett jordfel dock, då termometern har uppfört sig lite underligt sista tiden (typ 45*c utomhus i februari) Någon som tror något liknande(eller något helt annat) och isåfall var sitter jordpunkten till färddatorn?
Stefan Johansson
Renault 19 TXE
Renault 19 TXE
Det låter som att den är i felsökningsläge.. detta når man om man kopplar bort minus från batteriet när nyckeln är i tändläge. Jag vet inte om några speciella jordpunkter för dator/instrumentpanel, men kolla de vanliga, dvs växellåda till förarsidans hjulhus och motor till torpedvägg, samt batteri till innerskärm. Har du provat att nollställa datorn?
Det som fladdrar under körning är antagligen flödesgivaren. Papprena på det där ligger i föräldrahemmet.. Om det finns intresse av det kan jag försöka kolla upp det i veckan..
Det som fladdrar under körning är antagligen flödesgivaren. Papprena på det där ligger i föräldrahemmet.. Om det finns intresse av det kan jag försöka kolla upp det i veckan..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
-