Bromsar

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jimpa72

Bromsar

Post by jimpa72 »

Hej.. har ett litet problem som nån kanske kan hjälpa mej med.. Bytte skivor och belägg på bilia för ett år sen och i somras började det skaka i ratten igen när jag bromsade inga problem sa dom tog in bilen igen och bytte allt igen... men nu har det kommit tillbaka igen efter sex månader skakar i ratten ordentligt när jag bromsar bromskivor ska väl inte ta slut så fort el? är det nån som vet vad det kan vara för fel? Bilen är en Laguna 2,0 T..

jimmy
Jimmy Andersson
Strimbo

Post by Strimbo »

inget fel med bromsoket så den sliter snett eller något?
Daniel S

Renault Laguna -98
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

hjullager / styrled? hissa upp bilen o se om det går att ricka på hjulet.

det blir typ självsvängande vobbel när man kör och vid inbromsning så börjar det rycka i ratten.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
chh

Re: Bromsar

Post by chh »

jimpa72 wrote:Hej.. har ett litet problem som nån kanske kan hjälpa mej med.. Bytte skivor och belägg på bilia för ett år sen och i somras började det skaka i ratten igen när jag bromsade inga problem sa dom tog in bilen igen och bytte allt igen... men nu har det kommit tillbaka igen efter sex månader skakar i ratten ordentligt när jag bromsar bromskivor ska väl inte ta slut så fort el? är det nån som vet vad det kan vara för fel? Bilen är en Laguna 2,0 T..

jimmy
Subframen, fel ET, eller navet. Har du automat? Skivorna på t modellen skiljer sig mot resten och blir skeva när navet är det minsta off. Om du har automat så kan det vara subframen, finns ersättning till orginalet som fixar felet. Hurvida du behöver betala eller ej står i stjärnorna.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Post Reply