Bromsar
Moderator: Forumpolisen
Bromsar
Hej.. har ett litet problem som nån kanske kan hjälpa mej med.. Bytte skivor och belägg på bilia för ett år sen och i somras började det skaka i ratten igen när jag bromsade inga problem sa dom tog in bilen igen och bytte allt igen... men nu har det kommit tillbaka igen efter sex månader skakar i ratten ordentligt när jag bromsar bromskivor ska väl inte ta slut så fort el? är det nån som vet vad det kan vara för fel? Bilen är en Laguna 2,0 T..
jimmy
jimmy
Jimmy Andersson
Re: Bromsar
Subframen, fel ET, eller navet. Har du automat? Skivorna på t modellen skiljer sig mot resten och blir skeva när navet är det minsta off. Om du har automat så kan det vara subframen, finns ersättning till orginalet som fixar felet. Hurvida du behöver betala eller ej står i stjärnorna.jimpa72 wrote:Hej.. har ett litet problem som nån kanske kan hjälpa mej med.. Bytte skivor och belägg på bilia för ett år sen och i somras började det skaka i ratten igen när jag bromsade inga problem sa dom tog in bilen igen och bytte allt igen... men nu har det kommit tillbaka igen efter sex månader skakar i ratten ordentligt när jag bromsar bromskivor ska väl inte ta slut så fort el? är det nån som vet vad det kan vara för fel? Bilen är en Laguna 2,0 T..
jimmy
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----