Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering
Moderator: Forumpolisen
vad var det för låda??Tumic wrote:Hittade en låta från megané nu men den heter JC5 053, kan det vara den?Joakim16v wrote:I England kör de med megane coupens låda med runt 200+ hästar så den borde väl hålla för dig med? Den klarar höga varv bra men är lite sämre på låga med högt vrid.. JC5-051 tror jag den heter.. annars är det lådan från clio 172 cup. Vanliga 172an har nämligen elektronisk hastighetsgivare
vart erbjuden och köpa en låda av killen jag köpte motorn av med 17.000 för en låda var mer än vad jag mäktade med , så jag måste leta billigare alternativ
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Läste något om att JC5 är direktkompatibel med volvos M60?
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... d48c1319cc
Går kanske att bygga ihop något, eller kanske rentav använda bmw's lådor dem håller för lite mer vrid ?
Går kanske att bygga ihop något, eller kanske rentav använda bmw's lådor dem håller för lite mer vrid ?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Jag måste hitta någonting som bara passar bolt on helst, då jag inte har tid eller möjligheter till att modifiera så mycket. har ett dubbelgarage att hålla till i där det står 5st crosshojar redan har skapat mig ett stort bilintresse men har tyvärr inte möjligheten att låta bilen bli ett "stående projekt" utan bilen måste ut på vägarna till våren och helst ska det baravara att trolla fram en låda och smäla på motorn och sedan lyfta i grejerna. eller köra på orginallådan och be en lång bön till killen där uppe som bestämmer eller tror ni att renault megané 2.0 16v lådan håller?figgesoft wrote:Läste något om att JC5 är direktkompatibel med volvos M60?
måste även hitta drivknutar/axlar som håller.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
hur får man dit en bmw låda,jag har inte sett någon framhjulsdriven sådan änfiggesoft wrote:Läste något om att JC5 är direktkompatibel med volvos M60?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
beror på hur du kör åxå,om du bara tänk köra typ bana och liknande och inte svarva gummi, kan nog lådan hålla ett tag,bottenvridet är nog inte så enormt i en 1,8 fast den är trimmad...det verkar som om växelgafflarna inte håller,men att det andra gör det..Tumic wrote:Jag måste hitta någonting som bara passar bolt on helst, då jag inte har tid eller möjligheter till att modifiera så mycket. har ett dubbelgarage att hålla till i där det står 5st crosshojar redan har skapat mig ett stort bilintresse men har tyvärr inte möjligheten att låta bilen bli ett "stående projekt" utan bilen måste ut på vägarna till våren och helst ska det baravara att trolla fram en låda och smäla på motorn och sedan lyfta i grejerna. eller köra på orginallådan och be en lång bön till killen där uppe som bestämmer eller tror ni att renault megané 2.0 16v lådan håller?figgesoft wrote:Läste något om att JC5 är direktkompatibel med volvos M60?
måste även hitta drivknutar/axlar som håller.
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Tony wrote:hur får man dit en bmw låda,jag har inte sett någon framhjulsdriven sådan änfiggesoft wrote:Läste något om att JC5 är direktkompatibel med volvos M60?
Minicooper har bmws låda. + Framhjulsdrift
Liknar även renualt låda...
men annars så är det väl bara o bulta dit kardanaxel o fixa bakhjulsdrift ?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
hört att lådorna "delar sig" fins plåtar att förstärka lådan med från renault sport reichhard säljer dom för ca 2000 spänn. sedan sa killen jag köpte motorn av att treans drev är en svag punkt. bankörningen rör sig om 5 gånger på en sommar för mig ungefär blir inte så mycket men vill ju endå att grejerna skall hålla, visst vore coolt med bakhjulsdrivet men nu är vi tillbaka till någonting jag inte har tid med
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
ja klart att mini cooper använder bmws låda,dom äger ju dom,tror ändå det är special för just framhjulsdriften, och inget som sitter i en bmwfiggesoft wrote:Tony wrote:hur får man dit en bmw låda,jag har inte sett någon framhjulsdriven sådan änfiggesoft wrote:Läste något om att JC5 är direktkompatibel med volvos M60?
Minicooper har bmws låda. + Framhjulsdrift
Liknar även renualt låda...
men annars så är det väl bara o bulta dit kardanaxel o fixa bakhjulsdrift ?
www.firmalarsdavidsson.se dom har gafflar i stål, finns bilder på dom under produkterfiggesoft wrote:finns det förstärkta gafflar på reichard? verkar ju vara en optimal lösning ifall det är den svaga länken.
Om man känner någon som kan fräsa och borra måste man kunna göra en sådan, mycket billigare..Tumic wrote:hört att lådorna "delar sig" fins plåtar att förstärka lådan med från renault sport reichhard säljer dom för ca 2000 spänn. sedan sa killen jag köpte motorn av att treans drev är en svag punkt. bankörningen rör sig om 5 gånger på en sommar för mig ungefär blir inte så mycket men vill ju endå att grejerna skall hålla, visst vore coolt med bakhjulsdrivet men nu är vi tillbaka till någonting jag inte har tid med
- clioteamsthlm
jag kan rekomendera Firma lars davidsson starkt. Han har gjort hela min växellåda (dogbox) inkl förstärkningar, drivaxlar etc etc...och det håller finfint. och om man jämför hans priser med andra så är han "billig"
Han har nu även gjort om min låda så jag kommer att köra med en kortare drivaxel på vänster sida men jag ska lägga upp bilder och skriva om det under min renoveringslänk.
Han har nu även gjort om min låda så jag kommer att köra med en kortare drivaxel på vänster sida men jag ska lägga upp bilder och skriva om det under min renoveringslänk.
Jonas Tengner - solna/stockholm.
Jc5 sitter i Laguna I den har både volvo motor och renault motor,bägga har olika versioner av jc5 ,den ena har startmotorn på framkant som volvo,och den andra på baksidan som renault,så jag tror inte att man kan få en volvolåda att passa på en Renaultmotor,då jag tror att renault jc5 lådan har en annan sprängkåpa för att passa till volvon,men att volvolådan inte har en sprängkåpa som passar till en renault.. så jag tror att någon har fått för sig att M60 lr M56 låda är kompatibel med Jc5...figgesoft wrote:Läste något om att JC5 är direktkompatibel med volvos M60?