Om medlemmarna vill jobba mera ideellt för CRS. Hur engagerar vi oss, och vad kan vi bidra med? Jag tänker inte snacka för min egen del, men finns det folk därute som vill bidra med det dom kan, kanske det behövs en liten kanal för att fånga upp dessa personer så att de kan hitta varandra och gemensamma intressen.
Idrottsklubbar har aldrig engagerat mig, men deras arbetsmetoder kanske inte är så fel när det gäller att ta tillvara ev. glöd och vilja hos sina medlemmar. Många gör saker ideellt för att få ihop pengar och fixar saker tillsammans. Finns det sån vilja i klubben kan det säkert vara några som hittar varandra och kan driva igenom både det ena och det andra.
Bara ett förslag att folk som är intresserade, talar om det för varandra, och berättar vad dom är bra på, eller kan göra/ta hand om.
Ex: Jag heter Kalle. Jag är kock. Om vi skall grilla korv på en träff nån gång så kan jag vara grillmästare och fixa hemkörd potatissallad billigare.
Jag heter Rudolf. Jag har en bondgård med stora marker. Där kan vi ha en träff nån gång. Det får plats massor av bilar...
Jag heter Filippa. Jag är körskollärare. Jag kanske kan se till att vi kan få låna en halkbana billigare för att ha lite halkkörning för medlemmarna om de är intresserade. Jag heter Adolf. Jag kan flytande tyska, och kan vara guide/tolk när klubben gör en resa till F1 på Hockenheim.
Alla exempel ovan, bara tagna ur luften, så jag hoppas ingen medlem känner sig träffad
Det behövs inte så mycket för att folk skall engagera sig. Lite uppmuntran och respons, kommunikation, feedback och återkoppling. Det kanske kan hjälpa några att hitta varandra - även om medlemmarna är väldigt spridda i Sverige.
Pelle kanske bor i STHLM, men har kompisar i Sundsvall som han hälsar på väldigt ofta. Pelle vill ha en vinterträff, så han engagerar sig tillsammans med de som bor i norrland i klubben. Tja - och så fortsätter vintersagan