Renaut Clio: Motorn rusar vid start!
Moderator: Forumpolisen
Renaut Clio: Motorn rusar vid start!
Har en Renault Clio -99. Skulle starta den idag, då det var ett par minusgrader ute. Först var den svårstartad (trött batteri), men sedan kom den igång. Dock började motorn rusa på högt varvtal, utan att jag tryckte ned gaspedalen. Väntade en bra stund, men den slutade inte. Kunde därmed inte köra iväg, eftersom jag inte kunde lägga i någon växel.
Vad beror detta på att motorn rusar av sig själv vid start? Vad kan man göra åt det?
Vad beror detta på att motorn rusar av sig själv vid start? Vad kan man göra åt det?
Björn Winterfjord - Göteborg
-
Re: Renaut Clio: Motorn rusar vid start!
Antagligen är det gasvajern alt gasspjället som har frysit fast. Prova att jucka lite på gasspjället nästa gång det händer.Bellatrix wrote:Har en Renault Clio -99. Skulle starta den idag, då det var ett par minusgrader ute. Först var den svårstartad (trött batteri), men sedan kom den igång. Dock började motorn rusa på högt varvtal, utan att jag tryckte ned gaspedalen. Väntade en bra stund, men den slutade inte. Kunde därmed inte köra iväg, eftersom jag inte kunde lägga i någon växel.
Lite 5-56 på gasspjället och sista biten av gasvajern borde göra susen.
// Thomas
T. Fredriksson, V-ås
Kör en Audi RS4 -01 som 1:a bil och en Renault Clio -02 som 2:a bil.
Kör en Audi RS4 -01 som 1:a bil och en Renault Clio -02 som 2:a bil.