Xenon i helljuset?
Moderator: Forumpolisen
-
Xenon i helljuset?
Hej,
Jag har xenon i halvljuset på min Laguna2 men vill gärna ha det i helljuset också. Men det finns ju en jäkla massa olika standards att välja på när man köper eftermarknadsxenon, vad är det jag ska ha för att få det att passa? Tänkte köra 4300K och 50W.
Jag har xenon i halvljuset på min Laguna2 men vill gärna ha det i helljuset också. Men det finns ju en jäkla massa olika standards att välja på när man köper eftermarknadsxenon, vad är det jag ska ha för att få det att passa? Tänkte köra 4300K och 50W.
Magnus Lind
Laguna 1.9 Dci Kombi -03
BMW M3 Limo -97
Laguna 1.9 Dci Kombi -03
BMW M3 Limo -97
det skall nog funka,egentligen är det enda du behöver hålla reda på är lamptyp,resten är tycke och smak.. men jag tror 4300 och 50W blir allra bäst..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
Jag vet inte var jag kommer att beställa ännu men det blir nog någon variant från Ebay, dock i de dyrare prisregionerna (som ändå är billiga).
Antar att det är vanlig H7 halogen som sitter i men vad ska den ersättas med? Jag har "noll koll" på vad som är bäst och vad som passar när det gäller lampans standard.
Antar att det är vanlig H7 halogen som sitter i men vad ska den ersättas med? Jag har "noll koll" på vad som är bäst och vad som passar när det gäller lampans standard.
Magnus Lind
Laguna 1.9 Dci Kombi -03
BMW M3 Limo -97
Laguna 1.9 Dci Kombi -03
BMW M3 Limo -97
xeon
har samma problem med min VelSatis det märks knappt att man slår på helljuset men jag har h11 lampor och det verkar inte gå att få tag på exon med den sockeln någon som har ett tips var man kan köpa sådana
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
h11 i helljuset har dom det åxå..har det i dimljusen... men jag tycker att sockeln är lik någon av dom vanligare..har dock inte jämfört nogrannare...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
problemet löst
har hittat h11xeon lampor hos xeonkungen.se dom verkar ha det mästa och till rätt priser
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
Hallå!
Jag har monterat en sats från radicast på 4000K och 50W H1 på min Laguna.
Lyser som bara den, tar en liten stund innan de lyser med full effekt dock, men det är bara när de är kalla. Bländar man av för några mötande och sen drar på igen så är det inga problem.
Vad som däremot blev tokigt var att jag fick lite konstiga bieffekter i instrumentet när jag tände i början.
Monterade 2 vanliga tillslagsreläer på matningen och problemet var löst
Mycket bra firma förövrigt med bra garantier.
Länk till den satsen jag monterade, deras 50W kallas för superxenon:
http://www.radicast.se/cgi-bin/ibutik/A ... artgrp=211
Jag har monterat en sats från radicast på 4000K och 50W H1 på min Laguna.
Lyser som bara den, tar en liten stund innan de lyser med full effekt dock, men det är bara när de är kalla. Bländar man av för några mötande och sen drar på igen så är det inga problem.
Vad som däremot blev tokigt var att jag fick lite konstiga bieffekter i instrumentet när jag tände i början.
Monterade 2 vanliga tillslagsreläer på matningen och problemet var löst
Mycket bra firma förövrigt med bra garantier.
Länk till den satsen jag monterade, deras 50W kallas för superxenon:
http://www.radicast.se/cgi-bin/ibutik/A ... artgrp=211
/Robert Blixt Enköping
Medlem nr: 70
Laguna GT Touring -06 205hk...
Kangoo 1,4 -00
Doffe Gordini-62
Medlem nr: 70
Laguna GT Touring -06 205hk...
Kangoo 1,4 -00
Doffe Gordini-62
Montering Xenon
Tänkte ev montera xenon på helljuset (har det original på halvljuset idag) och funderade om det finns någon händig person i Östergötland med omnejd som kan tänkas åta sig göra det mot ersättning så klart?
Vad kan vara rimlig ersättning för detta jobb om jag håller med material själv?
Har sett på Xenonkungen hemsida att det verkar vara hyfsat okomplicerat att montera, men då jag inte är så hemma på bilel så tänkte jag överlåta det åt någon som är mer hemma på sånt.
Vad kan vara rimlig ersättning för detta jobb om jag håller med material själv?
Har sett på Xenonkungen hemsida att det verkar vara hyfsat okomplicerat att montera, men då jag inte är så hemma på bilel så tänkte jag överlåta det åt någon som är mer hemma på sånt.
Mvh:
/Johan Svensson
Laguna 1,8 16V Sportline -01
/Johan Svensson
Laguna 1,8 16V Sportline -01