Tjolöholm Classic Motor 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tror att det är 15-års jubileum i år, så då slår arrangörerna säkert på stort å har lite överraskningar i beredskap för besökarna.
Tänk om det finns samma skådespelartalanger i CRS som i Citroenklubben, då kan det bli hur dramatiskt som helst! Inga dramaqueens som vill anmäla sitt intresse å satsa på en helt ny karriär :lol: En pjäs av Molière eller Racine, eller klubben kanske har egna dramatiker som vill framföra sina alster för publik?
Tjolöholm är alltid en höjdpunkt och en bra inledning på träffsäsongen, och det är dumt att gå miste om denna chans att visa upp sin Renault, men även se andra snygga bilar.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Renault montern delas av två Renault-klubbar. Club Renault 15/17 Suède och Club Renault Sverige. Det 15/17 klubben som bokar montern. Det vore önskvärt med ett samarbete mellan klubbarna.
Jag blir nöjd om vi fyller upp vår monteryta med klassika Renault'er och att det kommer glada medlemmar. Det blir då ett bra ansikte utåt att här har vi trevligt i våra klubbar och kan umgås med varandra.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

allt som inte går att köpa nytt ,är det klassiskt.??? lr när blir det klassiskt..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Johan wrote:Renault montern delas av två Renault-klubbar. Club Renault 15/17 Suède och Club Renault Sverige. Det 15/17 klubben som bokar montern. Det vore önskvärt med ett samarbete mellan klubbarna.
Jag blir nöjd om vi fyller upp vår monteryta med klassika Renault'er och att det kommer glada medlemmar. Det blir då ett bra ansikte utåt att här har vi trevligt i våra klubbar och kan umgås med varandra.
Kom igen Johan! Du är väl medlem i båda klubbarna, å kan styra upp det lite? Sist var det väl ingen med från 15/17-klubben? Med lite framförhållning och propaganda så går det väl alltid att locka fler att ställa ut sina bilar? Det är väl inte enbart klassiker som är välkomna, utan även modeller av nyare årgång?!?
När blir en bil klassisk? När man slipper skatta för den :lol: eller när den fyller 20+???
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Tjolöholm Classic Motor är något som tidningen Classic Motor ordnar.
Deras läsarkrest vänder sig till de som är intresserade och äger klassiska bilar. Besökare kommer dit för att se klassiska bilar. Man kan ju titta på Citroën-klubben, de har endast med klassiska bilar. Om det kommer någon enstaka nyare bil så är det ok, men det vore synd om vi visar upp oss som någon slags nybils klubb. För mig är klassiska bilar 20 år och äldre, här i klubben finns det en sektion som kallas Classic det är för bilar som är 25 år och äldre.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Jag tycker att det bästa är en blandning av nya och gamla bilar.
Det är väl inte så vanligt att det är så många nyare Renaulter med. Det har i så fall varit Cherie och Ärtan.
Varför inte visa upp en klubb som riktar sig till alla, där alla känner sig välkomna oavsett årsmodell. Vi är väl ingen renodlad gammelbilsklubb?
Du har rätt Johan i att de flesta bilarna på utställningen är klassiska men tittar man runt så finns det många nya bilar också. Tex Indigo 2000 (Jösse Car). Förra året var det inte så många nya Renaulter som ställde ut och Hoppelina gömde vi ju bakom tältet. Doris var nog yngst i skaran...
Cherie blir nog ledsen :cry: om hon inte får följa med 2008 - men hon kan kanske vara den där enstaka bilen...
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Cherie wrote:Jag tycker att det bästa är en blandning av nya och gamla bilar.
Det är väl inte så vanligt att det är så många nyare Renaulter med. Det har i så fall varit Cherie och Ärtan.
Varför inte visa upp en klubb som riktar sig till alla, där alla känner sig välkomna oavsett årsmodell. Vi är väl ingen renodlad gammelbilsklubb?
Du har rätt Johan i att de flesta bilarna på utställningen är klassiska men tittar man runt så finns det många nya bilar också. Tex Indigo 2000 (Jösse Car). Förra året var det inte så många nya Renaulter som ställde ut och Hoppelina gömde vi ju bakom tältet. Doris var nog yngst i skaran...
Cherie blir nog ledsen :cry: om hon inte får följa med 2008 - men hon kan kanske vara den där enstaka bilen...
Med tanke på att Hoppelina var en sponsorbil för nordiska 2007, så var det väl ett dåligt avtal dom skrev med dig Ullis när du gömde bilen bakom klubbtältet :roll:

Alla som vill komma å ställa ut sin Renault tycker jag borde anmäla sig. Tony, din coola R5 GTE borde absolut vara ett givet kort som visar att det finns en sån sida i klubben, med intresse för styling och tuning. Det lockar många nya medlemmar. Speciellt yngre. Klubben skall väl överleva i framtiden :lol:
Det måste ju vara en styrka om klubben har ett varierat utbud av bilar att visa upp...sportiga som osportiga, stylade som originalbilar.

Ärtan är nog sugen på att visa att det har hänt lite med henne sedan 2006. 2007 så hade hon inte tid att vara med...så gissa om hon är revansch-sugen :P :P :P
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Det löser sig, annars kan det kvitta. 8)
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

förra året anmälde vi oss på classics hemsida och skrev att vi tillhörde clubrenaul/15-17 klubben samt vad man åkte. så prova att anmäla genom dom och se om de godkänner en nyare bil. Så det enklaste för året är väl att göra samma sak (anmäla sig på classics hemsida) samt kanke antecknar här så har vi koll på vilka som skall åka 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

5an är ju 20år så så värst ny är den ju inte även om den har ett lite "modernare" stuk..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Anmäl på Classic Motors sida och meddela mig. Så vet jag hur många som dyker upp.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Har fått info via mail från arrangörerna klistrar in det nedan
Inbjudan till 15:e Tjolöholm Classic Motor
25 maj 2008

I år fyller Tjolöholm Classic Motor 15 år. Sedan flera år har TCM etablerat sig som ett av landets mest högklassiga och välbesökta veteranfordonsevenemang. Årets jubileumsupplaga kommer med all säkerhet att det bästa året hittills. Samarbetet med tidningen Classic Motor Magasin har pågått i fem år och fortsätter i år.

Trots den nya tillfartsvägen har vi beslutat att alla utställare traditionellt rullar in till sina uppställningsplatser via den gamla som går förbi grindstugan och slingrar sig genom lövskogsparken. Vi gör vad vi kan för att skapa goda förutsättningar för utställare, marknadsfolk och publik. Som vanligt bjuder vi på flera aktiviteter för våra yngsta besökare, eftersom vi vill att Tjolöholm Classic Motor ska tilltala hela familjen.

Salutorget för entusiast bilar äldre än 20 år fick en flygande start för ett par år sedan. I år trycker vi extra på denna aktivitet. Sälj Ditt fordon på Tjolöholms salutorg. Vi jobbar som vanligt på att ge publiken action-upplevelser i olika former.

Vi hälsar alla entusiastfordonsklubbar och enskilda utställare välkomna till en späckad och innehållsrik dag på Tjolöholm den 25 maj 2007. Vi räknar med fler än 1 000 utställare, mycket publik och strålande väder.

Sista anmälningsdag är 25 april. Använd hemsidan www.tjoloholm-classicmotor.se eller till Christer på telefon 0705-17 18 17 alternativt epost ch@algonet.se
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Johan wrote:Anmäl på Classic Motors sida och meddela mig. Så vet jag hur många som dyker upp.

För din info!
Jag anmäler mig under veckan, så räkna med mig.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Anmäld 8)
Ärtan vill ha revange för uteblivet deltagande 2007.
Har anmält en bil till. Man vet aldrig :!:
Här kan man anmäla sig:
http://www.tjoloholm-classicmotor.se/anmalan.html
Solen brukar alltid stråla ikapp med alla intressanta bilar och fordon, och det är nåt att se fram emot!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Har nu anmält mig :D
Johan hur går det för dig, du som är träffansvarig? Tar du med dig tältet? Tycker vi borde fixa med oss infoblad om klubben? Kanske något Hurtig kan ordna? Någon som vet?
Åker till Paris under vecka 21 (ingen nöjestripp) så jag tänkte köpa med mig lite gott. Någon som önskar något speciellt, såsom sniglar och gåslever???
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
Post Reply