Startproblem R19 , 1992
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 3
- Joined: 18 Dec 2007, 21:57
- Location: Stugun
Startproblem R19 , 1992
har problem med att starta bilen, ström finns och halvljusautomatiken lyser inte när nyckeln ärpå.
Bränslepumpen går hela tiden ,den ska sluta efter ett par sekunder när man vrider på nyckeln vilket den inte gör.
Har hittat en massa relän i motor utrymmet ? har ingen handbok.
när nyckeln vrids i startläge händer inget
SVARA Nnågon som vet TACK
Bränslepumpen går hela tiden ,den ska sluta efter ett par sekunder när man vrider på nyckeln vilket den inte gör.
Har hittat en massa relän i motor utrymmet ? har ingen handbok.
när nyckeln vrids i startläge händer inget
SVARA Nnågon som vet TACK
Peter Wallenqvist
-
- Posts: 40
- Joined: 01 Oct 2007, 07:51
- Location: Mariestad
Re: Startproblem R19 , 1992
Går startmotorn när du försöker starta?walleponken wrote:har problem med att starta bilen, ström finns och halvljusautomatiken lyser inte när nyckeln ärpå.
Bränslepumpen går hela tiden ,den ska sluta efter ett par sekunder när man vrider på nyckeln vilket den inte gör.
Har hittat en massa relän i motor utrymmet ? har ingen handbok.
när nyckeln vrids i startläge händer inget
SVARA Nnågon som vet TACK
Kent Gustavsson
Renault Laguna (I) -98 2.0 RXE Kombi
Renault Laguna (I) -98 2.0 RXE Kombi
-
- Posts: 3
- Joined: 18 Dec 2007, 21:57
- Location: Stugun
-
- Posts: 3
- Joined: 18 Dec 2007, 21:57
- Location: Stugun
finns inget relä till startmotorn den styr du med tändningsnyckeln.. testa att sätta en startkabel mellan motorn(hitta någon bra jordpunkt) och MINUS på batteriet.. pröva sedan och starta....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jordflätorna mellan motor och chassie ruttnar bort med tiden, kolla!
En fläta går från växellådans gavel och ut till vänster hjulhus där den är bultad i balken precis framför framaxeln. Flätan korroderar av efter typ 10 saltvintrar.. Sen går en kabel mellan topplocket till torpedväggen vid batteriet.
Det är inte helt ovanligt att startmotorn ger upp, den är lite jobbig att komma åt eftersom den sitter bakom och under motorn. Är man vig kan man precis komma åt den underifrån bilen för att mäta på anslutningarna.
Tändingslåset kan ha gett upp också
En fläta går från växellådans gavel och ut till vänster hjulhus där den är bultad i balken precis framför framaxeln. Flätan korroderar av efter typ 10 saltvintrar.. Sen går en kabel mellan topplocket till torpedväggen vid batteriet.
Det är inte helt ovanligt att startmotorn ger upp, den är lite jobbig att komma åt eftersom den sitter bakom och under motorn. Är man vig kan man precis komma åt den underifrån bilen för att mäta på anslutningarna.
Tändingslåset kan ha gett upp också