RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

fuzzion wrote:Renée! :D
Johan, You´ve got mail :!:
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Dennis wrote:R-5 Jag är oskyldig. -Sätter bara massa ideer i Tony's hjärna.
De övriga sakerna kan jag däremot känna mej skyldig till.
Bra idéer har du mkt gott av. Tur att du nu kan överföra dem till en sugen själ, som till skillnad från Jocke & mig faktiskt kan utföra dem själv! :D Blir ju så jädra mkt jobb för dig annars... :wink: :oops:
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Miss Mégane wrote:Jodu, han är verkligen super! :D Och har väl en del erfarenhet både av "galna" idéer och"galna" jobb... :wink: typ AC-installation/byte i Mégane (varför köpa en med AC från början när Dennis kan få leka Renault-fabrik? :wink:), totalt-från-scratch-renovering Biturbo (inte mkt prylar i en sådan nej...), "Espace F1/2", "eldig Fuego" osv. Så om det blir en Renault Super-Duper-5 också... tja, den saknas ju faktiskt fortfarande... så welcome! :)
Med hans kunskap och envishet så brukar han ju lösa det mesta. :)

För Jockes del positivt nu iom att Biturbo-jobbet börjat tuffa framåt, för min egen del gläds jag otroligt mkt åt något ändå lite mer jordnära, nämligen att det finns hopp om 21:an snart!!! :D :D :D
jodå det är tur att 12v R21 är så vanliga på parkeringen utanför så man kan rulla in en annan bil och ta motorn från.. :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Tony wrote:
Miss Mégane wrote:Jodu, han är verkligen super! :D Och har väl en del erfarenhet både av "galna" idéer och"galna" jobb... :wink: typ AC-installation/byte i Mégane (varför köpa en med AC från början när Dennis kan få leka Renault-fabrik? :wink:), totalt-från-scratch-renovering Biturbo (inte mkt prylar i en sådan nej...), "Espace F1/2", "eldig Fuego" osv. Så om det blir en Renault Super-Duper-5 också... tja, den saknas ju faktiskt fortfarande... så welcome! :)
Med hans kunskap och envishet så brukar han ju lösa det mesta. :)

För Jockes del positivt nu iom att Biturbo-jobbet börjat tuffa framåt, för min egen del gläds jag otroligt mkt åt något ändå lite mer jordnära, nämligen att det finns hopp om 21:an snart!!! :D :D :D
jodå det är tur att 12v R21 är så vanliga på parkeringen utanför så man kan rulla in en annan bil och ta motorn från.. :D
Jo, merveilleuse! :D Å andra sidan fick hon ju donera kamaxel till Dennis plastsvärfars 25:a...
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Miss Mégane wrote:
Tony wrote:
Miss Mégane wrote:Jodu, han är verkligen super! :D Och har väl en del erfarenhet både av "galna" idéer och"galna" jobb... :wink: typ AC-installation/byte i Mégane (varför köpa en med AC från början när Dennis kan få leka Renault-fabrik? :wink:), totalt-från-scratch-renovering Biturbo (inte mkt prylar i en sådan nej...), "Espace F1/2", "eldig Fuego" osv. Så om det blir en Renault Super-Duper-5 också... tja, den saknas ju faktiskt fortfarande... så welcome! :)
Med hans kunskap och envishet så brukar han ju lösa det mesta. :)

För Jockes del positivt nu iom att Biturbo-jobbet börjat tuffa framåt, för min egen del gläds jag otroligt mkt åt något ändå lite mer jordnära, nämligen att det finns hopp om 21:an snart!!! :D :D :D
jodå det är tur att 12v R21 är så vanliga på parkeringen utanför så man kan rulla in en annan bil och ta motorn från.. :D
Jo, merveilleuse! :D Å andra sidan fick hon ju donera kamaxel till Dennis plastsvärfars 25:a...
jo det bara råkade ligga en urplockad kamaxel till en R21 12v i verkstan,när det kom en en trasig bil... finns nog inte mer ställen i världen det skulle inträffat... :?: :?: ändå mer otroligt var det ju att trots kammen var av så gick ingen ventil sönder..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Den enes död, den andres bröd... Min 21:as kokta motor förenklade 25:a-fixet betydligt. Tja, turen kommer ju till en del ibland ifall...
Likadant som att din nya buse poppade upp rätt lägligt för dig nu när du var på karossjakt, om man ska återgå lite mer till ämnet... :wink: :)
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Miss Mégane wrote:Den enes död, den andres bröd... Min 21:as kokta motor förenklade 25:a-fixet betydligt. Tja, turen kommer ju till en del ibland ifall...
Likadant som att din nya buse poppade upp rätt lägligt för dig nu när du var på karossjakt, om man ska återgå lite mer till ämnet... :wink: :)
Jo men 5an har varit ute Länge,trodde dom ville ha mer betalt,vilket dom ville för då var baslådan komplett,och jag vet inte vad jag skulle gjort med ett slutsteg för ca 20000,satt ändå bilstereo prylar värt ca 10000kr kvar i bilen, använt i 4 dagar...men sånt väger för mycket så det är bortplockat...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Ehrm... med tanke på vad som hände din förra stackars 5:a :cry:, så är det väl kanske bara bra om den har lite tyngd som hindrar dig från att åka för fort... :wink:
Men jag har ju hört hur det gick till, och det är ju själve :evil: att de ska få vräka ut massa sk*t på vägarna utan att varna ens!!! Hur eller hur, synd som fasen att inte den femman fick vara i rull så länge, för den var ju himla fin!
Nu får du ju se till att denna femma räcker bra mycket längre... :)
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Det hoppas jag med,att den håller lite längre,får väl bromsa lite tidigare i fortsättningen,har bromsar så det räcker och blir över..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

idag har jag plockat bort massa klistermärken,och tagit bort limmet till vingen,så nu kan den limmas mer permanent..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
WoxY
Posts: 55
Joined: 29 Jul 2003, 20:25
Location: Oslo Norway
Contact:

Post by WoxY »

Fasen va du är snabb.. fåt titta förbi en sväng någondag så jag får se live hur det går för dig..
Smoke tires not drugs
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

WoxY wrote:Fasen va du är snabb.. fåt titta förbi en sväng någondag så jag får se live hur det går för dig..
har ju semester nu,så jag passar på att jobba lite.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

liten bromsskiva,orginal fälg ligger under.
Image
kollade hur en sänkning blir, inte fixat ännu då bakaxeln skall snyggas till först
Image
börjat rensa i motorrummet, och plockat fram en framvagn till,så jag kan rulla den utan motor.och snygga till motorrummet...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Tony wrote:idag har vi bytt ännu mer kablage, hittills har jag bara hittat ett oskadat kablage.. :( klipp klipp ....
Och det oklippta kablaget hade en annan kontakt vid instrumentpanelen,så det är bytt... mer kablaget fixas då moroten plockas ut..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Varför har man tidigare byggt en bil som inte är gjord för att köras? :roll:
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Post Reply