Toppackning byte
Moderator: Forumpolisen
Toppackning byte
Gäller en Renault 19 TXE -91, 1,7l motor med insprutning. F3N någonting, reggad som 70kW har jag för mig.
Ska byta topplockspackning men saknar info om moment för just toppen. Skulle även uppskatta åtdragningsmoment för vattenpumpen samt remskivan på vevaxlen.
Inte lika viktigt, men passar på att fråga. Ventilspel?
Ska byta topplockspackning men saknar info om moment för just toppen. Skulle även uppskatta åtdragningsmoment för vattenpumpen samt remskivan på vevaxlen.
Inte lika viktigt, men passar på att fråga. Ventilspel?
Häls. Jimmie Johansson Roskilde, Danmark
Kanon, tackar för det!
I väntan på svar letade jag information på annat håll och fick annat svar.
Fick följande instruktion:
1, 3 Kpm
2, 50°
3, -180°
4, 2,5 Kpm
5, 213°
Samt detta:
10 6 2 3 7
9 5 1 4 8
Detta uppgav reservdelsförsäljaren efter att ha uppmärksammat mig på att det stod på ett papper som hängde med packningen.
Dock är det två pilar pekandes åt höger brevid siffrorna (som anger bultordning), ska det tolkas som att de pekar mot kamremssidan? I så fall antar jag att ordningen på bultarna är detsamma som du skrivit.
Blir lite osäker nu när man har två olika bud.
I väntan på svar letade jag information på annat håll och fick annat svar.
Fick följande instruktion:
1, 3 Kpm
2, 50°
3, -180°
4, 2,5 Kpm
5, 213°
Samt detta:
10 6 2 3 7
9 5 1 4 8
Detta uppgav reservdelsförsäljaren efter att ha uppmärksammat mig på att det stod på ett papper som hängde med packningen.
Dock är det två pilar pekandes åt höger brevid siffrorna (som anger bultordning), ska det tolkas som att de pekar mot kamremssidan? I så fall antar jag att ordningen på bultarna är detsamma som du skrivit.
Blir lite osäker nu när man har två olika bud.
Häls. Jimmie Johansson Roskilde, Danmark