Hej Alla!
Det är väl på gränsen att starta en ny tråd om detta, men det kan också vara ett sätt att presentera mig på.
I helgen som gick provkörde jag en Laguna II 1,8, 2002. För första gången i mitt liv körde jag Renault. Jag tror aldrig jag har blivit så positivt överraskad någon gång. Bra komfort, säker i styrning och bra bromsar. EN rolig bil helt enkelt och snygg! Tyvärr eller bra för mig med ett litet dåligt andrahandsvärde då jag helst inte vill lägga ut mer än 80.000-90.000 på en kombi (då det första barnet är på väg). Nu blev det dock inget köp den här gången för bilen var i trist skick. Handlaren verkade mycket insatt i Lagunans olika beteckningar. Trots idoga sökningar har jag inte hittat så mycket info. Finns någon som heter Euroline väl?
Så vad är vi ute efter?
ACC, gärna antispinn/antisladd(finns förstås inte på de äldre modellerna) inte mer tror jag, för det andra finns väl som standard redan?? Eller ??
Ni som äger en Laguna mellan 01-03. Hur upplever ni den? Fördelar? Nackdelar?
Bensinförbrukning på 1,8-2,0 på kombi var ligger den?
Är dieseln något att satsa på? Bullrig, som vissa dieslar?
På Ko.se ser man att det är lite dåliga resultat. Styrleder, spindelleder och strålkastare nämns. Stora kostnader att åtgärda?
Bakåtvänd barnstol fram - Är det möjligt?
Till slut - vilka modeller finns och vilka rekomenderar ni? Slutnotan helst inte över 80.000 - 90.000. Gärna mindre
Någon vits att köpa i Tyskland?
Hoppas på svar!