Nordisk renaultträff i sverige -07

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

t80196 wrote:Problemet eller möjligheten för den som vill tolka det så, är att alla har fina förslag på hur man skulle kunna göra och var, lokaliteter, osv, men ingen ställer sig upp och säger OK:

Jag tar ansvaret för att arrangera denna träff, jag behöver 5 st till som delar detta ansvar och genomför träffen.

Det är inte ClubRenault Sveriges styrelse ansvar att arrangera träffen, och den som kommer till årsmötet och häver ur sig ovett över styrelsen, har inte fattat grejen med klubbarbetet.

Gnälla kan alla göra, det är skitenkelt, men att ta initiativ och fixa saker det kräver lite engagemang.

Alla ni som gnäller och vill att andra skall fixa, ställ upp och fixa själva, det blir inget gjort annars!!!
Säkert vet folk att det inte är CRS styrelses ansvar att fixa Nordiska. Men eftersom erfaret och kompetent folk från vår styrelse gjort det flera gånger tar man nog lätt för givet att de tänkte fixa det 2007 igen.
Avböjandet att arrangera kom relativt sent med tanke på hur stor träff det är (planering osv).
Att informera medlemmarna om viktiga saker (typ som Nordiska-frågan) i god tid måste väl ändå kunna räknas till styrelsens ansvar? :roll:

Uttalanden som "en stor skopa ovett" får väl tas med en gnutta salt. Alla har vi olika sätt att uttrycka oss. Vad som är gnäll i ens öra, kan vara konstruktiv kritik i någon annans. Tycker inte det handlar om att "fatta grejen med klubbarbetet" utan är mer bara ett uttryck i besvikelse/missnöje över att Nordiska verkar vara i fara, och att man fått reda på det i ganska sen stund. Och det är väl inte så konstigt om man blir lite bekymrad då? Vad vore man för Renault-entusiast annars? :roll: :wink:

Det är heller inte så lätt för folk som inte har arrangerat träffar (eller inte så stora träffar) innan att bara ta på sig ansvaret för nordens största Renault-träff. Personligen skulle jag hellre ta lite "gnäll" OCH engagemang än total likgiltighet från CRS medlemmar.

Jag har full förståelse för att tidigare arrangörer inte har tid/ork/engagemang att fixa träffen igen, men det som jag tycker är mkt synd är att det inte slagits på stora trumman - i god tid - för att försöka få andra medlemmar att fixa träffen.

Men nu är det som det är. De har gjort himla bra jobb med Nordiska tidigare, nu får vi hoppas att alla som kan engagerar sig och gör så gott de kan för att dra sitt strå till stacken, så att det blir ett bra Nordiska 2007 iaf!
:D
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Finns det ingen eldsjäl i någon annan klubb :?: Det är ju ett samarbete med andra R klubbar :!:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Dennis wrote:Finns det ingen eldsjäl i någon annan klubb :?: Det är ju ett samarbete med andra R klubbar :!:
Det kanske det gör, men de kanske inte besöker vårt forum :!: Eller så har ingen öppet ställt frågan till dem?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
vickan
Posts: 77
Joined: 30 Dec 2005, 08:50
Location: Skänninge,Östergötland

Post by vickan »

hmm...undrar jag hur det blir??? :?:
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kan ju vara ett årsmöte lite snabbt, skall vara i feb enl stadgar...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Vi får komma fram till ett datum för träffen inom kort.
Träffade en fransyska som ville gärna komma på våran träff med sin man.
De ville gärna veta rätt snart när träffen blir av för de hade en del att planera in. De ger ut Alpine tidningen Berinette-magazine.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Johan wrote:Vi får komma fram till ett datum för träffen inom kort.
Träffade en fransyska som ville gärna komma på våran träff med sin man.
De ville gärna veta rätt snart när träffen blir av för de hade en del att planera in. De ger ut Alpine tidningen Berinette-magazine.
Vad händer det med den nordiska träffen?
Rinner det ut i sanden med denna träff? :roll:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Mathias har kollat upp lite med priser å sånt i mjölbytrakten. jag skall presentera detta för resten av styrelsen så får vi se vad som händer
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

mange wrote:Mathias har kollat upp lite med priser å sånt i mjölbytrakten. jag skall presentera detta för resten av styrelsen så får vi se vad som händer
Bra, hoppas på att det blir ett datum inom kort.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Mathias har kollat upp lite med priser å sånt i mjölbytrakten. jag skall presentera detta för resten av styrelsen så får vi se vad som händer
:?: Är styrelsen med i leken fortfarande? Det verkade ju ett tag som inställningen var att det inte var styrelsens ansvar att fixa träffen. Å fy vad vi tjötar om detta, men det är ju bara för att VI ÄLSKAR RENAULT 8) :D och vill veta hur landet ligger. Kan ju inte suga på karamellen hur länge som helst, eftersom tid inte är något man kan få tillbaka :wink:

Är det tänkt att dimman skall lätta på årsmötet - som blir - När?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Styrelsen måste träffas och ta beslut i båda dessa frågor, d.v.s hur det blir med nordiska samt när årsmötet blir av, jag återkommer när jag vet mer.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Precis som Mange skrev så har jag kollat upp en del tänkbara boendealternativ.

Tack till Renée för att hon bidrog här med att ringa turistbyrån och ta reda på info den vägen. Jag utgick därifrån och har sedan sökt reda på några ytterligare ställen där man skulle kunna arrangera träffen. Har ringt runt/mailat till möjliga alternativ i Östergötlandsregionen. Som ni säkert vet så är det ju ganska begränsat till ett färre antal ställen pga mat/logifrågan som ska lösas för många träffdeltagare, möjlighet till kringaktiviteter, parkering av bilar etc etc. Därför blir hotell som tex Scandic eller Quality Hotel i Linköping knappast möjliga. Det behöver vara något lite mer "lantligt" alternativ.

Vad det gäller bokningsfrågor begränsas vi ju av det stora antalet deltagare (jag har gjort förfrågningar på boende/mat till 100-150 pers för att vara på den säkra sidan), men framförallt att vi är ute så sent tidsmässigt! Att boka in en helg under juni, juli (helst) eller augusti är i det närmaste omöjligt på de ställen jag kollat upp. Bästa alternativet som jag hittade var Medevi Brunn, en anläggning som jag är övertygad om vore tämligen perfekt för Nordiska träffen, men de är uppbokade under helgerna hela sommaren (då speciellt lördagar-söndagar vad det gäller matfrågan).

Mange ska iaf ta upp förslagen till styrelsen, men tyvärr ser det inte så ljust ut. :roll: :( Om ingen har något annat förslag på ort/boende?
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

vickan wrote:hmm...undrar jag hur det blir??? :?:
Vickan, vet du om något mer alternativ boendemässigt som uppfyller kraven i trakterna kring Mjölby/Motala?
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Har mailat dig Matthias, r10-adressen.
Kanske hittat nåt i Arboga-trakten om det är nåt att ha.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Som jag sagt tidigare så behöver vi någon på orten.... så om Arboga skall bli intressant så måste någon bo i närheten och vara beredd att ta lite ansvar 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply