Högtalar storlek i clio
Moderator: Forumpolisen
Högtalar storlek i clio
Tjenare
har köpt mig en clio 16v 1,8 92a och undrar hur stor högtalarna som sitter fram och bak är ?
har köpt mig en clio 16v 1,8 92a och undrar hur stor högtalarna som sitter fram och bak är ?
Än en gång enligt www.pioneer.se så är det även 5 1/4" fram i dörrarnaFlensy wrote:okej dom fram då ? kan inte se hur stora dom är
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg
- Clio_fidde
Med dom fram så menar du dem som sitter där orginal lr? Det är 4" isf och så finns det plats för 5,25" i dörrarna men då får du såga upp hål i dörrbeklädnaden. Och dem orginal bak är nog oxå 4", dock inte helt säker..
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Såga upp vad då, varför då?Clio_fidde wrote:...och så finns det plats för 5,25" i dörrarna men då får du såga upp hål i dörrbeklädnaden....
Jag skall bygga mig lite ljud i min Clio o funderar på 6or i dörrarna; då behövs lite såga. Men varför såga för 5or när det är 5or i dörrarna orginal? :S
//hazp
Patrik Nilsson - Gbg, forna CRS: 1855
Såld: Clio 16v -93, RIP: 5 GTS -89
har inga fram i dörrarna dom jag har fram sitter bredvid rattenTeemu wrote:Än en gång enligt www.pioneer.se så är det även 5 1/4" fram i dörrarnaFlensy wrote:okej dom fram då ? kan inte se hur stora dom är
Jag vet inte varför du frågar om högtalarstorlek, antar att du skall köpa nya högtalare?Flensy wrote: har inga fram i dörrarna dom jag har fram sitter bredvid ratten
Om så är fallet vill jag tipsa dig att köpa och sätta in i dörrarna (såvida hålen inte är igenlagda där?) istället för att använda den du har bredvid ratten (under fläkten) och på motsvarande sida hos passagerarn. Dels är högtalarna där mindre dels vinklade neråt; vilket utgör ett dåligt ställe att placera högtalare i.
//hazp
- Clio_fidde
Det sitter inte högtalare orginal i dörrarna på en Clio 16V, måste vart nån som instalerat det i din bil i efterhand.. Tar man bort klädseln så finns det färdig plats och fästen att sätta högtalarna på, men man måste då såga i dörrklädseln.hazp wrote:Såga upp vad då, varför då?Clio_fidde wrote:...och så finns det plats för 5,25" i dörrarna men då får du såga upp hål i dörrbeklädnaden....
Jag skall bygga mig lite ljud i min Clio o funderar på 6or i dörrarna; då behövs lite såga. Men varför såga för 5or när det är 5or i dörrarna orginal? :S
//hazp
Dom som sitter brevid ratten och handsfacket är 4"Flensy wrote:har inga fram i dörrarna dom jag har fram sitter bredvid rattenTeemu wrote:Än en gång enligt www.pioneer.se så är det även 5 1/4" fram i dörrarnaFlensy wrote:okej dom fram då ? kan inte se hur stora dom är
Åh fan..Hur ser dörrsidan ut på en 16V som inte har någon högtalare i dörren? Är där galler för klädseln eller bara klädseln? Är kablarna fördragna också? För på min har man, vem som nu gjort det, kopplat fel till höger högtalare i dörren så den inte spelar någotClio_fidde wrote:Det sitter inte högtalare orginal i dörrarna på en Clio 16V, måste vart nån som instalerat det i din bil i efterhand.. Tar man bort klädseln så finns det färdig plats och fästen att sätta högtalarna på, men man måste då såga i dörrklädseln.
´Tycker mitt ser så standard ut, men när du säger det så är det inte maskinklippta hål i klädseln...
Hm, får se om där sitter några högtalare i panelen då, har för mig det inte fanns några där. De blir skattjakt
//hazp
- Clio_fidde
Nope, inga galler, helt slätt bara. Kablar är inte dragna i förväg.hazp wrote:Åh fan..Hur ser dörrsidan ut på en 16V som inte har någon högtalare i dörren? Är där galler för klädseln eller bara klädseln? Är kablarna fördragna också?