Kamrem plus service Clio Sport -01

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Falk wrote:
Dennis wrote:Har inte kollat upp vad delarna ligger på. Men som bekant så brukar jag ta Renaultdelar från Autofrance, Oftast mycket billigare än MECA. Min debiteringsfaktor är 600:- / påbörjad period.
Det blir mao klart billigare att ta ledigt från jobbet två dagar för att åka till dig var man än bor i Sverige, ta in på hotell en natt eller två, softa en dag vid Kalmarsund medan du mekar, och sedan åka tillbaka, än att anlita Bilia.

Heja Bilia... 8)
Och mycket roligare 8)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Barbapappa

Post by Barbapappa »

Falk wrote:
Hoffa wrote:21 tusen svenska kronor
Tjugoentusen :shock:
Det måste ju vara en markering att man helt enkelt inte vill göra jobbet...
Fick du någon specifikation, vilka delar som kostar vad och hur mycket som är jobb. Hur många timmar räknar man med.
21 lök är ju helt fantastiskt! :shock: Delarna är ju inte dyra kan jag säga, materialet kan OMÖJLIGT kosta över 10 lök som du fick uppgift på, kamrulle i guld då eller? :? När dom bytte på min kostade det runt 8 papp men sån tur var fick jag joxat till det så det blev gratis till slut eftersom dom sköjjarna på bilnilsson som jag köpte den av hade sålt bilen utan att gjort kam-jobbet som skulle gjorts för ett över ett halvår sedan. :wink: Så det var väl en himla tur, eller snällt av dom... Då byttes vattenpump också, för som dom sa till mig så drevs den av remmen (vilket den tydligen inte gjorde efter att ha läst va dennis skrev), inte dumt med en ny sådan ändå. Pumpen kostade bara 700:- eller nåt så det var ju som hittat i sammanhanget. 8 timmar sa dom att det tar dom att byta prylarna... Det måste ju vara en av de långsammaste och dyraste bilarna i historien att byta rem på eller? :)

Sen hittade dom en tätning till en av kammarna(?) som läckte, denna fick man ha specialverktyg för att fixa till och dessa var man tvungen att beställa från frankrike, gött när man har verktyg till att greja med bilarna som man är 'expert' på att serva. :wink: Men helnöjd med servicen var jag där ändå, fri lånebil mm och efter omständigheterna snabba puckar.

Jag var ju på MÅNGA volvo/renault verkstäder och frågade vad dom skulle ha för att göra jobbet, det var inte många som ens vill ta på sig det. Och annars varierade priserna mellan 8-12k...
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Hoffa

Post by Hoffa »

Tänkte bara meddela att jobbet blev gjort på en vanlig bilverkstad. 6000 mila med kamrem, lite lampor och lite småsaker gick totalt på 10445:-. Det är hälften av vad Bilia och Bra Bil ville ha. Givetvis vitt och jag litar mer på den verkstan redan efter en service.

Vad jag tycker om Bilia och Bra Bil kan ni nog räkna ut men så går det när man varit petig med att ha "rätt" stämplar tidigare, man blir bara blåst. :)
Medlem nr. 1493
Post Reply