Sveriges sämsta bemötande?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Jörgen

Sveriges sämsta bemötande?

Post by Jörgen »

Jag har nu vid två tillfällen mailat Volvo Personbilar, tillika generalagent för Renault på deras allmänna kundtjänst samt ett par Rejmes-handlare i Östergötland.

Bemötandet från generalagenten Volvo Personbilar är minst sagt kasst. De har inte bemödat sig med att besvara mina mail eller kontakta mig på telefon angående urkoppling av airbag på Laguna II över huvud taget. Svagt är bara förnamnet. :x

Vi överväger nu att lämna Renault och gå äver till Saab alt BMW, för vem kan ha förtroende för ett bilmärke med så pass dåligt kundbemötande och inställning gentemot de kunder som hela verksamheten bygger på? :?: :?:

Även om någon från Volvo Personbilar mot att förmodan skulle läsa detta inlägg har jag ingen förhoppning om att höra något från dem, beklagligt nog.

Jörgen

Ps. Rejmes Linköping kontaktade mig och berättade att Renault vägrar koppla ur airbagen på passagerarsätet på Laguna II 02-04. Det kan nog förklara lite av deras totala frånvaro av kundservice, men inte allt, tyvärr!
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Ännu en dubbel post i två olika avdelningar! Lås!
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
rscliosport

Post by rscliosport »

hej du ledsna. jag jobbar på bilia och jag förstår dig mycket väl är renault mekaniker och lite volvo. ditt bemötande du fick är ingen nyhet för mig dom flesta som jobbar på bilia (volvo renault verkstäder) bryr sig inte om renault avdelningen dom tycker bara det e jobbigt och förstår inget om den franska räser vagnen. nästan alla på min verkstad skicka över alla med renault till mig med frågor för dom vet inget, killarna i kundmottagningen är inget undantag dom vet inte änns vilka modeller ur renault sordimentet vi arbetar med... hopplöst men sant... man måste tyvär hitta en kille på verkstaden som är intreserad av dom franska vidundrena dom är inte många men dom finns. lycka till med vad du än väljer för bilmodell i framtiden...
Teemu

Post by Teemu »

rscliosport wrote:hej du ledsna. jag jobbar på bilia och jag förstår dig mycket väl är renault mekaniker och lite volvo. ditt bemötande du fick är ingen nyhet för mig dom flesta som jobbar på bilia (volvo renault verkstäder) bryr sig inte om renault avdelningen dom tycker bara det e jobbigt och förstår inget om den franska räser vagnen. nästan alla på min verkstad skicka över alla med renault till mig med frågor för dom vet inget, killarna i kundmottagningen är inget undantag dom vet inte änns vilka modeller ur renault sordimentet vi arbetar med... hopplöst men sant... man måste tyvär hitta en kille på verkstaden som är intreserad av dom franska vidundrena dom är inte många men dom finns. lycka till med vad du än väljer för bilmodell i framtiden...
bekräftar bara det jag trott innan.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
chh

Post by chh »

Synd att du har sådan otur med både bil och personal. Min Laguna II har avstängningsknapp för airbagen vid höger dörr.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
RolandM

Re: Sveriges sämsta bemötande?

Post by RolandM »

Jörgen wrote:Bemötandet från generalagenten Volvo Personbilar är minst sagt kasst. De har inte bemödat sig med att besvara mina mail eller kontakta mig på telefon angående urkoppling av airbag på Laguna II över huvud taget. Svagt är bara förnamnet. :x

Vi överväger nu att lämna Renault och gå äver till Saab alt BMW, för vem kan ha förtroende för ett bilmärke med så pass dåligt kundbemötande och inställning gentemot de kunder som hela verksamheten bygger på? :?: :?:
Nu förstår du varför Renault har sagt upp avtalet med Volvo och kommer öppna egen agentur i Sverige. Jag är övertygad om att detta enbart kommer bli till fördel för Renault Sverige.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Teemu

Re: Sveriges sämsta bemötande?

Post by Teemu »

RolandM wrote:
Jörgen wrote:Bemötandet från generalagenten Volvo Personbilar är minst sagt kasst. De har inte bemödat sig med att besvara mina mail eller kontakta mig på telefon angående urkoppling av airbag på Laguna II över huvud taget. Svagt är bara förnamnet. :x

Nu förstår du varför Renault har sagt upp avtalet med Volvo och kommer öppna egen agentur i Sverige. Jag är övertygad om att detta enbart kommer bli till fördel för Renault Sverige.
Hoppas och tror det med
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
and(R)eas

Post by and(R)eas »

Hoppas bara att Renault Frankrike tänker till, då de först ville flytta allt till Stockholm.
Nu kommer de antagligen mista all duktig utbildningspersonal, då de finns i Göteborg.
Jag tror dock att fransmännen har klantat sig lite.
Att säga upp avtalet vid denna tidpunkt, då man ska lansera ett flertal nya bilmodeller, med mycket ny teknik.

Om jag ska tillbaka till ämnet, så fyller även jag på, att man inte får koppla ur pass.airbag. annat än om det finns ett reglage. Tyvärr.
Andreas Elmersson
R32 GTR 669whp
RolandM

Post by RolandM »

and(R)eas wrote: Jag tror dock att fransmännen har klantat sig lite.
Att säga upp avtalet vid denna tidpunkt, då man ska lansera ett flertal nya bilmodeller, med mycket ny teknik.
Men med tanke på hur dåligt Volvo har hanterat det tidigare när Renault lanserat nya modeller med ny teknik, så har jag svårt att tro att det skulle kunna gå sämre. Renault behöver entusiasm för märket, för att även klara ny teknik och kommunicera ut detta till kunderna och service/verkstadspersonal. En ny agentur kan fungrea som vitamininjektion och jag hoppas de tar vara på sin stora chans nu.

Klart möjligheten finns att de klantar sig, den möjligheten finns alltid..
Men det kan knappast bli sämre än det är idag.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
and(R)eas

Post by and(R)eas »

Kommunikationen mellan Renault Frankrike och Sverige, via serviceskolan i Göteborg, ut till instruktörerna på firmorna, är det inga större fel på.
Vad som sedan händer med informationen ute på firmorna, är en annan sak.
Däremot har Frankrike varit ganska hemlighetsfulla det senaste året, då de själva inte riktigt verkat veta vad de vill själva.
Jag håller lätt med dig om att en nystartad agentur vore kanon!
Och ett sätt att ta vara på denna chans, är att placera åtminstone serviceskolan i Göteborg. Se till att ta vara på de resurser man har. Allt folk som kan Renault finns ju där redan idag. Det vore vansinnigt att flytta allt.

Du verkar vara ganska insatt i ämnet. Jobbar du med Renaultbilar?
Andreas Elmersson
R32 GTR 669whp
Jörgen

Ännu inget svar!

Post by Jörgen »

Jag vill bara meddela att Volvo göteborg ännu inte hört av sig, vilket är sk*t!

Hoppas Renault dumpar Volvo kvickt, innan deras anseende är helt sågat. Jag ger inte mycket för varesig Volvo eller Renault sverige i dagsläget. :evil:

Jörgen
Post Reply