Gott Nytt År...2007!!! Nyårslöften?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

kmfdm

Gott Nytt År...2007!!! Nyårslöften?

Post by kmfdm »

God fortsättning å Gott Nytt År!
Lyckades få tag på det sista exemplaret på systembolaget i Nordstan av den officiella F1-bubbeldrycken - Mumm! Mkt nöjd å glad, eftersom det bara är 2 systembolag i stan som saluför "rätt" champagne. Kortedala å Nordstan...fast jag var Mumm-ifierad redan innan dom började spruta denna ädla dryck över varandra i F1 sammanhang. Slöseri med gott dricka.

:oops: Några nyårslöften?
Ändra på dåliga vanor å börja träna igen :oops:
Går inte an att missköta sig å fuska med sin egen service... :?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Jag lovade clion att den skulle få åka på många banträffar i sommar. Så det är bara att börja planera i god tid!
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

fixa badrummet så man kan börja fixa busbilen,har dragit ut på tiden alldeles för länge nu..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Tony wrote:fixa badrummet så man kan börja fixa busbilen,har dragit ut på tiden alldeles för länge nu..
Tycker att badrummet kan vänta ett tag till, låt busbilen få komma ut och leka istället :D
mange
Forumpolis

Post by mange »

tony. jag håller med jolle börja med busbilen istället :D

Nyårslöften blir det inga 8) de går ju ändå inte att hålla :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Jolle_Pborn wrote:
Tony wrote:fixa badrummet så man kan börja fixa busbilen,har dragit ut på tiden alldeles för länge nu..
Tycker att badrummet kan vänta ett tag till, låt busbilen få komma ut och leka istället :D
jo men det är halvfärdigt,och jag har en hemma som tjatar...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

kmfdm

Post by kmfdm »

Tony wrote:
Jolle_Pborn wrote:
Finns bara ett sätt att slippa tjötet :lol: samla kompisarna å gå loss på badrummet som förspel till det roliga efterspelet i garaget. Lite utlovad "badrumsfest" efteråt kanske samlar en trogen skara som är händiga med kakel, vattenpass, fogmassa etc.
Eller - be den som tjatar hjälpa till :wink:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Tony
Forumpolis

Post by Tony »

kmfdm wrote:
Tony wrote:
Jolle_Pborn wrote: Tycker att badrummet kan vänta ett tag till, låt busbilen få komma ut och leka istället :D
Finns bara ett sätt att slippa tjötet :lol: samla kompisarna å gå loss på badrummet som förspel till det roliga efterspelet i garaget. Lite utlovad "badrumsfest" efteråt kanske samlar en trogen skara som är händiga med kakel, vattenpass, fogmassa etc.
Eller - be den som tjatar hjälpa till :wink:
ja ett garage har jag inte byggt nått ännu så det skulle behövas göras åxå. bygglovet är ok.....visserligen kan jag vara borta på gården med bilen och jobba,har en bra verkstad där..

A-K

Re: Gott Nytt År...2007!!! Nyårslöften?

Post by A-K »

kmfdm wrote:God fortsättning å Gott Nytt År!
Lyckades få tag på det sista exemplaret på systembolaget i Nordstan av den officiella F1-bubbeldrycken - Mumm! Mkt nöjd å glad, eftersom det bara är 2 systembolag i stan som saluför "rätt" champagne. Kortedala å Nordstan...fast jag var Mumm-ifierad redan innan dom började spruta denna ädla dryck över varandra i F1 sammanhang. Slöseri med gott dricka.

Blir väl att renovera lägenheten och köpa en platt-TV.
Platt TV:n vet jag ej storlek på än, har en som säger att jag kommer köpa en 42 tum plasma, men får väl se...
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
Tony
Forumpolis

Re: Gott Nytt År...2007!!! Nyårslöften?

Post by Tony »

A-K wrote:
kmfdm wrote:God fortsättning å Gott Nytt År!

Blir väl att renovera lägenheten och köpa en platt-TV.
Platt TV:n vet jag ej storlek på än, har en som säger att jag kommer köpa en 42 tum plasma, men får väl se...
med tanke på värmeutveckling och strömförbrukning skulle inte jag rekomendera plasma,trots dom är billigare per tum...

Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Jag sitter själv och väntar på att priserna ska gå ner på 42" LCD med riktig hd upplösning 1080p. Sen på det blir det en HD-DVD eller blue ray spelare. Men de kostar nu ca 12.000kr för en spelare :roll: Så det blir att vänta, men tänk vilkan bild den blir sen 8)
kmfdm

Post by kmfdm »

Jolle_Pborn wrote:Jag sitter själv och väntar på att priserna ska gå ner på 42" LCD med riktig hd upplösning 1080p. Sen på det blir det en HD-DVD eller blue ray spelare. Men de kostar nu ca 12.000kr för en spelare :roll: Så det blir att vänta, men tänk vilkan bild den blir sen 8)
Är det inte lika bra att köpa projektor, så har man bild över heeeeela väggen i så fall? Dom kanske är strömsnålare åxxå.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Tony
Forumpolis

Post by Tony »

kmfdm wrote:
Jolle_Pborn wrote:Jag sitter själv och väntar på att priserna ska gå ner på 42" LCD med riktig hd upplösning 1080p. Sen på det blir det en HD-DVD eller blue ray spelare. Men de kostar nu ca 12.000kr för en spelare :roll: Så det blir att vänta, men tänk vilkan bild den blir sen 8)
Är det inte lika bra att köpa projektor, så har man bild över heeeeela väggen i så fall? Dom kanske är strömsnålare åxxå.
jo per tum är dom det,men skall du ha en hd projje så kostar väl en lampa 4000kr så man vill nog ändå ha en tv att slö kolla på ,då vill man ha en platt så man kan dra ner duken framför när man kör film... :D visserligen kan man köpa en liten 32" då så räcker det..

Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Gott slut på 2006 och ett Gott Nytt 2007!

Avger inga nyårslöften, de bryts bara ändå som sagt :? :wink:

Men ett annat jobb skulle dock inte skada...får se vad det nya året bär med sig! 8)
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Clio_fidde

Post by Clio_fidde »

Gott Nytt år på er!!

Inga nyårslöften här inte...
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Post Reply