Bytesintervall tändstift
Moderator: Forumpolisen
Bytesintervall tändstift
Hej
Ska serva min Megane vid 10000 mil. Enligt serviceprotokollet som man kan få via bilia så ska tändstiften bytas vid 8000mil samt vid 18000 mil. Tycker bytesintervallet är konstigt, stämmer det någon som vet ?
Motorn är en 16V 1.6 -99.
mvh / Christer
Ska serva min Megane vid 10000 mil. Enligt serviceprotokollet som man kan få via bilia så ska tändstiften bytas vid 8000mil samt vid 18000 mil. Tycker bytesintervallet är konstigt, stämmer det någon som vet ?
Motorn är en 16V 1.6 -99.
mvh / Christer
När jag gjorde min 6000-mila service byttes tändstiften, har åxxå en 1.6 16v. På 8000 mila service byttes nog bara oljan å oljefilter, lite allmän koll på diverse punkter å spolarvätska fick man på köpet...den servicen brukar man ju sköta själv...10 000 mil är väl ingen x-tra vagant service heller.
Misstänker att nästa planerade byte av tändstift kommer vid 12000 mil, fast hon fick nya i somras...läste nånstans att Renault rekommenderade byte va 30 000 km, så då lever man ju upp till dom rekommendationerna.
Misstänker att nästa planerade byte av tändstift kommer vid 12000 mil, fast hon fick nya i somras...läste nånstans att Renault rekommenderade byte va 30 000 km, så då lever man ju upp till dom rekommendationerna.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.