Delay på hands-free upplåsningen Laguna II -02 ?
Moderator: Forumpolisen
Ni som har problem med handsfree skulle jag rekommendera en verkstad som kan koppla upp sig till bilen. Sen tar det 30sekunder att kolla alla sensorer och ev se vilken som är paj. Likaså att kolla Kortet/batt. I en del fall har det varit fukt som satt sig i sensorn, vilket har förvirrat datorn.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Lyfter detta ämne
På min bil är hadsfreesystemet helt dött. Dvs ingen reaktion när man tar i något handtag. Det går dock att låsa bilen med handsfreeknappen och jag får en extrablinkning med de små sidoblinkersarna (är det normalt?).
Finns det något sätt att kolla om det är interna kortbatteriet som felar utan felsökning på renault? Blir systemet HELT dött om detta är urladdat eller har det någon hjälp av det andra batteriet?
Hur skall jag kunna kolla om bilen låser själv när jag sitter i bilen om jag inte kommer in i den utan att låsa upp med manuella knappen?
På min bil är hadsfreesystemet helt dött. Dvs ingen reaktion när man tar i något handtag. Det går dock att låsa bilen med handsfreeknappen och jag får en extrablinkning med de små sidoblinkersarna (är det normalt?).
Finns det något sätt att kolla om det är interna kortbatteriet som felar utan felsökning på renault? Blir systemet HELT dött om detta är urladdat eller har det någon hjälp av det andra batteriet?
Hur skall jag kunna kolla om bilen låser själv när jag sitter i bilen om jag inte kommer in i den utan att låsa upp med manuella knappen?
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10
håll kortet mot rutan på förardörren högt upp. Se om det funkar då.matjo690 wrote:Lyfter detta ämne
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----