Min Traffic vägrar starta :(
Moderator: Forumpolisen
Min Traffic vägrar starta :(
Har köpt en traffic -95 som gick ojämt när jag köpte den, på vägen hem så dog bilen coh precis innan den la av så gick den kanske på en cylinder.
Har bytt tändstift, fördelarlock, rotor.
Fick även med nya insprutare som jag satt dit, men när jag tog bort bränsleslangen till insprutningen så tänkte jag att jag skulle prova om den får ordentligt med bensin, så jag vred om tändningen så pumpen startade men det kom inte mkt soppa ur slangen. Ska det inte vara ett jäkla tryck där???
Därför tänkte jag om det kan vara stopp i nån ledning, igensatt bränslefilter, dålig bränslepump???
Körde med startgas och då tände bilen till men den gick aldrig igång,
SNÄLLA hjälp mig, var börjar jag o leta fel?
Har bytt tändstift, fördelarlock, rotor.
Fick även med nya insprutare som jag satt dit, men när jag tog bort bränsleslangen till insprutningen så tänkte jag att jag skulle prova om den får ordentligt med bensin, så jag vred om tändningen så pumpen startade men det kom inte mkt soppa ur slangen. Ska det inte vara ett jäkla tryck där???
Därför tänkte jag om det kan vara stopp i nån ledning, igensatt bränslefilter, dålig bränslepump???
Körde med startgas och då tände bilen till men den gick aldrig igång,
SNÄLLA hjälp mig, var börjar jag o leta fel?
Jag tror att bränsletrycket brukar ligga på runt 3-4 bar. Kommer det inte bensin ur slangen när pumpen går är det något fel. Du kan ju börja tidigare i kedjan. Ta loss slangen från bränslefiltrets inlopp och se om det kommer bensin där när du slår på. Gör det det så sätter du tillbaka slangen och tar bort den från filtrets utlopp och ser om det kommer där och så vidare. Du bör nog ha en medhjälpare för att inte slabba för mycket med bensin.
Bränslefilter skall bytas med jämna intervall. Om det är så täppt att ingenting kommer igenom bör du kanske se efter om du har något olämpligt i tanken.
På din beskrivning låter det inte som att du har problem med tändningan.
Bränslefilter skall bytas med jämna intervall. Om det är så täppt att ingenting kommer igenom bör du kanske se efter om du har något olämpligt i tanken.
På din beskrivning låter det inte som att du har problem med tändningan.
Erik Avemo, Södertälje
ok, då har jag lite att gå på, får börja med det, 3-4 bar, de e rätt bra tryck.
Det kommer ju upp 2 bensin slangar till insprutningen och det kom endast bensin ur en i taget, och det skvätte bara lite. Höll även för ett finger och det hände inget då heller.
OM nu filtret är så igensatt hur gör man smidigast för att få tanken ren på skräp???
Det kommer ju upp 2 bensin slangar till insprutningen och det kom endast bensin ur en i taget, och det skvätte bara lite. Höll även för ett finger och det hände inget då heller.
OM nu filtret är så igensatt hur gör man smidigast för att få tanken ren på skräp???
ja en skall vara retur kommer det soppa i båda har du problem..magnus82 wrote:ok, då har jag lite att gå på, får börja med det, 3-4 bar, de e rätt bra tryck.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen