Kan sakna min Clio.
Moderator: Forumpolisen
Kan sakna min Clio.
Det kan jag göra ibland.
Men är ändå lite nykär i min nya ljusblåa Toyota Aygo, som jag nu ägt i snart 3 dgr.
Valde att köpa till sidolister på dörrarna och det gör den unik, men himla fräck enligt mig.
Är ganska roligt att se hur den varvar lägre än min clio, trots att det bara är en 3-cylindrig motor med 68 Hk. Men tycker ändå den är ganska pigg.
Sen är den ju miljöbil här i Gbg osså, så nu är man mer miljövän än miljöpartisterna.
Men är ändå lite nykär i min nya ljusblåa Toyota Aygo, som jag nu ägt i snart 3 dgr.
Valde att köpa till sidolister på dörrarna och det gör den unik, men himla fräck enligt mig.
Är ganska roligt att se hur den varvar lägre än min clio, trots att det bara är en 3-cylindrig motor med 68 Hk. Men tycker ändå den är ganska pigg.
Sen är den ju miljöbil här i Gbg osså, så nu är man mer miljövän än miljöpartisterna.
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
- Barbapappa
Grattis till den nya bilen. Är det fortfarande så att man inte kan köpa Aygon utan måste leasa den? Hade arbetskamrat som var hemskt sugen på en sån när dom kom men man fick ju inte köra så mycket innan man fick pröjsa mer än den vanliga månadsavgiften. Han valde en Colt tror jag det var istället som man fick köra lite längre innan dom ville ha mer betalt.A-K wrote:Det kan jag göra ibland.

Dom verkar rätt roliga faktiskt Aygosarna, jag är ju rätt förtjust i de små lätta men undermotoriserade bilarna.

Dagens filmtips för den nybliva Aygoägaren får väl bli denna då klassikern.

Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Jag har köpt min. räknade på hyran och kom fram till att min månadsavgift med lån ligger under hyran om man räknar bort de pengar jag lägger undan till service o annat.Barbapappa wrote:Grattis till den nya bilen. Är det fortfarande så att man inte kan köpa Aygon utan måste leasa den? Hade arbetskamrat som var hemskt sugen på en sån när dom kom men man fick ju inte köra så mycket innan man fick pröjsa mer än den vanliga månadsavgiften. Han valde en Colt tror jag det var istället som man fick köra lite längre innan dom ville ha mer betalt.A-K wrote:Det kan jag göra ibland.
Sen är den ju miljöbil här i Gbg osså, så nu är man mer miljövän än miljöpartisterna.![]()
Dom verkar rätt roliga faktiskt Aygosarna, jag är ju rätt förtjust i de små lätta men undermotoriserade bilarna.Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att gå tillbaks och åka Lupo igen, gärna med diesel också, men inte för att stödja de otrvliga miljöpartisterna eller för att jag suktar efter gratis parkering utan mer för att det är tacksamt med en bil som drar 0,3-0,4 när man kör lastbil om dagarna och kanske kan smyga med sig en femlitare ibland när man ändå tankar några hundra liter i veckan.
Dagens filmtips för den nybliva Aygoägaren får väl bli denna då klassikern.http://video.google.com/videoplay?docid ... 657&q=aygo
Vet ej när man kunde börja köpa den. Men var glad att man kunde det.
Gick loss på 116 tusen med alufälgar, vinterdäck o sidolister. Är en Aygo+ 5 -D.
Har ej fått alufälgarna än, så de åker på till våren, eftersom de kommer om 2 v typ o då e det dags för vinterdäcken.
Videon var cool.
Ann-Kathrine Berner - Göteborg