Byta halvljuslampa
Moderator: Forumpolisen
Byta halvljuslampa
Hej!
En simpel fråga i detta forum, men hur gör jag för att byta lampa på min Renualt Megane -05. Halvljuset fungerar inte på något av framljusen. Jag har tagit bort plastlocket vid hjulet och hittat var baksidan på lampan är, men hur får jag bort den för att kunna byta. Bilden i instruktionsboken är för otydlig. Varning finns också för att göra det själv. Har jag gett mig in på något som är för komplicerat för en kvinna i sina bästa år /Helen
En simpel fråga i detta forum, men hur gör jag för att byta lampa på min Renualt Megane -05. Halvljuset fungerar inte på något av framljusen. Jag har tagit bort plastlocket vid hjulet och hittat var baksidan på lampan är, men hur får jag bort den för att kunna byta. Bilden i instruktionsboken är för otydlig. Varning finns också för att göra det själv. Har jag gett mig in på något som är för komplicerat för en kvinna i sina bästa år /Helen
Ja du, Helen...
sätt tillbaka plastluckorna och åk till Volvo, min verkstad gjorde det för 90:- plus lampan...
Jag har kunnat byta på alla bilar jag haft och har inte tummen mitt i handen, men detta är konstruerat för smala dvärgar med 3 leder på armen...
man ser överhuvudtaget inte vad man gör och att gissa sig fram är dömt att misslyckas.
Det kostar att ligga på topp
sätt tillbaka plastluckorna och åk till Volvo, min verkstad gjorde det för 90:- plus lampan...
Jag har kunnat byta på alla bilar jag haft och har inte tummen mitt i handen, men detta är konstruerat för smala dvärgar med 3 leder på armen...
man ser överhuvudtaget inte vad man gör och att gissa sig fram är dömt att misslyckas.
Det kostar att ligga på topp
Björn Nilsson - Motala
måste vara något fel på min spegel, kanske jag är en dvärg med smala armar....eller i alla fall en smal arm. Jag har faktiskt lyckas byta på ena sidan, men på andra sidan måste jag treva runt med vänster hand inne i detta fullständiga mörker och där ger jag snart upp. Jag kanske kommer undan med 45 kronor på verksta´n
Kontrollera säkringarna innan du ger dig på att försöka byta lampor.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Jag har bytt på en megane-04 och på den högra gick det tillslut men den vänsta fick jag ge upp efter en stund med mycket svärande. har för mig att det satt nån balk ivägen som gjorde det hela svårt.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
billigt på verksta´n
Ja, jag gav också upp. Det kostade bara 50 kronor + 96 kr för lampan. så nu har jag lyse på båda sidor .
apropå säkringar så verkar det också vara ett verkstadsjobb...
Jag gör nog så hädanefter, åker till verksta´n. De fixar problemet på fem minuter i stället för att jag ska ägna en hel dag åt det. Tid är också pengar.
Hoppas att servicen fortsäter att vara lika bra nu när Renault ska säga upp samarbetet med Volvo.
Ta det lugnt i snörusket alla renaultägare, se till att ni har lyse och spolarvätska å vinterdäck å motorvärmare å spade å...
Jag tar nog å leasar en bil nästa gång
Jag gör nog så hädanefter, åker till verksta´n. De fixar problemet på fem minuter i stället för att jag ska ägna en hel dag åt det. Tid är också pengar.
Hoppas att servicen fortsäter att vara lika bra nu när Renault ska säga upp samarbetet med Volvo.
Ta det lugnt i snörusket alla renaultägare, se till att ni har lyse och spolarvätska å vinterdäck å motorvärmare å spade å...
Re: billigt på verksta´n
Jag hoppas mer på att servicen blir bättre när renault går egna vägar för den lokala märkesverkstaden idag är inte speciellt haja på detta med nyare bilar.helblo wrote:Ja, jag gav också upp. Det kostade bara 50 kronor + 96 kr för lampan. så nu har jag lyse på båda sidor .
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg