Förgasarproblem Floride
Moderator: Forumpolisen
- t80196
- Forumpolis
- Firstname: Mats
- Surname: Grimme
Förgasarproblem Floride
Här kommer en liten solskenhistoria.
Min Floride har ju bråkat en hel del med förgasaren, automatchoken krånglar, går ojämt och illa poch tjuvstannar även när den är varm.
Gjorde äntligen slag i saken och skulle börja riva förgasaren i helgen. Började att lossa luftfiltret, när jag vickade för att få loss det ser jag att hela förgasaren vickar.
Skruvar fast förgasaren och startar upp, bilen går som en klocka, gör startspray testet och ingen reaktion.
Det är inte alltid krångligt att laga gammelbilar........:-)
Min Floride har ju bråkat en hel del med förgasaren, automatchoken krånglar, går ojämt och illa poch tjuvstannar även när den är varm.
Gjorde äntligen slag i saken och skulle börja riva förgasaren i helgen. Började att lossa luftfiltret, när jag vickade för att få loss det ser jag att hela förgasaren vickar.
Skruvar fast förgasaren och startar upp, bilen går som en klocka, gör startspray testet och ingen reaktion.
Det är inte alltid krångligt att laga gammelbilar........:-)
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.
Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Gillar mest gammelbilar.
Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
hi hi.... jadu ibland så kan felet vara enkelt vid ett sådant tillfälle så är det kul med bilar
Men det var ju inte så konstigt att den gick dåligt... nästan konstigt att den gick överhuvudtaget
Men det var ju inte så konstigt att den gick dåligt... nästan konstigt att den gick överhuvudtaget
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Ibland kan felet vara enkelt som sagt. Och tjuvluft är ju alltid ett gissel som får motorer att gå dåligt.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |