Prisbild för byte styrstag/spindelleder Laguna II?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
KalleJ

Prisbild för byte styrstag/spindelleder Laguna II?

Post by KalleJ »

Någon som har koll på vad det kostar att byta styrstag och spindelleder på Laguna II?
Har börjat få en del slag i ratten vid inbromsningar på min 02:a och misstänker att det rör sig om de kända vekheterna i framvagnen...
chh

Post by chh »

Spindelleder och Styrstag kostar från ca 250:-/st på ebay.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

ja ungefär så hos Autofrance åxå..på min kändes det som inre var glapp,men jag har ett glapp i styrväxeln som gör att den kan röra sig lite upp och ner vilket får det att kännas som ett glapp i sidan... dom yttre var sopslut på min kunde känna glappet om man tog i hjulet när bilen stog på marken... har för mig att det kostar typ ca 415kr för 2st...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
KalleJ

Post by KalleJ »

Låter ju som överkomliga materialpriser.
Hur lång tid tar jobbet/jobben på ett ungefär om man gör det själv?
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

KalleJ wrote:Låter ju som överkomliga materialpriser.
Hur lång tid tar jobbet/jobben på ett ungefär om man gör det själv?
yttre är superlätt,man får bara se till att man sätter dit den nya,precis så som den gamla satt,annars får man fel hjulinställning.... för att byta yttre behöver man ta bort hjulet,lossa "lås" muttern,och sedan skruva bort muttern vid styrleden,här kan det bli jobbigt om konan börjar snurra,men den borde sitta så hårt att den sitter fast.......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply