Spänningsfall, Laguna 97 startar inte
Moderator: Forumpolisen
Spänningsfall, Laguna 97 startar inte
När man vrider på nyckeln så tänds lysen och instrumentpanel oftast men inte alltid som vanligt. Ibland är det svart och förblir så tills man vrider av och åter på tändningen. Vrider man nyckeln till startläget slocknar allt. Det räcker knappt ens till ett klick från startmotorn. När jag mätte spännigen på batteriet var det 12,7 V och sjönk till 12,25 med lyset tänt. Det tycker inte jag känns som urladdat. Det verkar vara spänningsfall / glappkontakt någonstans, Vet någon ett bra ställe att börja leta på? Det gick utmärkt att rulla igång bilen, så resten verkar fungera.
Oxid på polskor är en idé jag har, men det borde inte komma plötsligt. Den hade bara stått parkerad ett par timmar när detta inträffade.
Tacksam för idéer.
Oxid på polskor är en idé jag har, men det borde inte komma plötsligt. Den hade bara stått parkerad ett par timmar när detta inträffade.
Tacksam för idéer.
Erik Avemo, Södertälje
Jag kan nu besvara mitt eget inlägg. När jag försökte få loss den negativa polskon rasade det ut mängder av oxid. Polskon är av en udda konstruktion, och jag misslyckades med att få loss hela, men efter en stunds ruckande och knackande gjorde jag ett nytt startförsök med positiv utgång.
Vet någon vad fördelen är med denna typ av polsko? Den greppar som en chuck runt batteripolen. Den är som gjord för att fastna, så om ingen här kan säga några fördear med den så lär jag ha sönder den och byta till en ordinär.
Vet någon vad fördelen är med denna typ av polsko? Den greppar som en chuck runt batteripolen. Den är som gjord för att fastna, så om ingen här kan säga några fördear med den så lär jag ha sönder den och byta till en ordinär.
Erik Avemo, Södertälje