Billjudsträff på Ljudia / Mariestad på lördag 26/8 -06

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply

Kommer du att vara där ?

Ja
1
13%
Nej
7
88%

Total votes: 8

mrMegane

Post by mrMegane »

Det kommer en billjudsträff hos Ljudia i Mariestad på nu på lördag.

Texten från annonsen:
Lördagen den 26 Augusti är ni välkomna till
Ljudiadagen i Mariestad på Förrådsgatan12.
Vi öppnar kl 10 och stänger kl 15.

Tag chansen och få visa upp din bil för andra, kom och skriv in er mellan kl 10.00 - 11.00.

Tävla om PEOPLES CHOICE AWARD i klasserna
Mest kreativa bil, snyggaste bil och fulaste bil !!!

hitta till Ljudia ->
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.asp ... tBoxWhere=

Ljudias hemsida -> http://www.ljudia.se/

Vore ju skoj om man träffade lite folk från Club Renault Sverige där :D

Så ta med er paraply, pengar och gott humör.
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Har du byggt något i caben ??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mrMegane

Post by mrMegane »

Inte än, har dock heller inte bestämt mig om jag ska göra det eller ej :roll:
Men billjud / bilträffar / race är ju alltid skoj att åka på för inspiration och livskvalité :P
Mvh
Paul J - Svea Rike

Tony
Forumpolis

Re: Billjudsträff på Ljudia / Mariestad på lördag 26/8 -06

Post by Tony »

mrMegane wrote:Inte än, har dock heller inte bestämt mig om jag ska göra det eller ej :roll:
Men billjud / bilträffar / race är ju alltid skoj att åka på för inspiration och livskvalité :P
Jo det är sant.. jag har en jäkla massa prylar liggande,som jag fick ta bort när jag blev sambo och ungar på köpet,(fanns inget baggage i min R5gte) men jag är jäkligt sugen på att stoppa i lite. tråkiga är ju Lagunans stereo skulle helst vilja ha både display och rattfjärr,men det kostar mycket,så jag får nog nöja mig med rattfjärr den kan jag inte vara utan,vill jag se displayen får jag väl öppna luckan till stereon..Jag börjar få lite bas abstinens :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

mrMegane

Re: Billjudsträff på Ljudia / Mariestad på lördag 26/8 -06

Post by mrMegane »

Tony wrote:...skulle helst vilja ha både display och rattfjärr,men det kostar mycket...Jag börjar få lite bas abstinens
En av anledningarna som bromsar mig är att just rattfjärren/displayen inte riktigt verkar kompatibla med eftermarknadens produkter.
Har läst om mycket strul och även fått det i ansiktet hos div bilstereoåterförsäljare (att det mycket sällan funkar bra)

Har själv ett stort överskott på pryttlar från förr, men med audiopaketets 6 st högtalare/display/rattfjärr så låter det ändå rätt bra.
Lite bas som fattas i botten, så jag sneglar runt efter någon skoj och lite billigare lösning om jag ska bygga nåt dvs.
Har kommit på att jag inte har någon lust att plocka i de dyra grejorna eller köpa nåt jätteexklusivt system.
Funderade ett tag på att löpa linan ut (igen) och bygga en skoj multimediabil, men nej så blir det inte i den här bilen.

Ska iaf bli skoj att se vad som finns att kika på under Ljudiadagen.
Mvh
Paul J - Svea Rike

micke_011

Post by micke_011 »

ett enkelt sätt att få mer bas och samtidigt ge möjlighet att nyttja lastutrymmet i bilen är att sätta i en aktiv subwoofer typ denna pioneer http://www.brl.se/main.aspx?mc=73&c=73&p=417 eller en billigare lösning som denna gas http://www.brl.se/main.aspx?mc=73&c=73&p=2694. hade en annan aktiv pioneerbas i en tidigare bil, lät helt ok.

man kan ju som ni ju känner till börja med att byta ut elementen i standardstereon, det brukar ju kunna göra underverk bara det.
micke åhrén

medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
mrMegane

Post by mrMegane »

micke_011 wrote:ett enkelt sätt att få mer bas och samtidigt ge möjlighet att nyttja lastutrymmet i bilen är att sätta i en aktiv subwoofer...hade en annan aktiv pioneerbas i en tidigare bil, lät helt ok.

man kan ju som ni ju känner till börja med att byta ut elementen i standardstereon, det brukar ju kunna göra underverk bara det.
Länkar till produkter hos BRL funkar iaf inte i Firefox, så beskriv gärna vilken produkt det handlar om.

Ibland räcker det gott att driva originalhögtalarna via slutsteg mot ex original huvudenhet.

Tycker för egen del inte om färdiga lådor, ska man installera billjud så bygger man egna platsanpassade lådor :P det är iaf min melodi :D
Mvh
Paul J - Svea Rike

micke_011

Post by micke_011 »

hmm det brukar funka i firefox (kör också benhårt med den, våga vägra internet explorer!), problemet är brl som inte "köper" direktlänkar. det är länkar till färdiga aktiva basar, pioneer TS-WX20LPA á 3498kr och gas "null", vilket kanske inte stämmer helt á 998kr.

men visst, är man finsmakare så låter det ju helt klart bäst med hemmabygge!
micke åhrén

medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Har 2st cerwin vega 124 http://www0.shopping.com/xPO-Cerwin_124 som ligger och skräper + ett mds steg som är specat till 1,6kw max,är 2 kanaligt och har 2 strömingångar sitter inga säkringar på,det får man sätta dit själv, tror det skulle dra 120-130Amp max ...så bas kan jag fixa om jag vill :D :D .. har även ett 2 kanaligt Autostudiosteg (2.30 tror jag det heter)+ ett fyrkanaligt ljudia...mm mm ...Har även Mds lådberäkningsprogram (det stora) ...ps länkarna funkar inte på IE heller..

mrMegane

Post by mrMegane »

Tony wrote:Har 2st cerwin vega 124 http://www0.shopping.com/xPO-Cerwin_124...
:D dom där basarna känner man allt igen :D byggde dock med Rockford Fosgate Punsch Power i min bil istället de året dom kom (typ 96/97 nångång)
Mvh
Paul J - Svea Rike

Tony
Forumpolis

Post by Tony »

mrMegane wrote:
Tony wrote:Har 2st cerwin vega 124 http://www0.shopping.com/xPO-Cerwin_124...
:D dom där basarna känner man allt igen :D byggde dock med Rockford Fosgate Punsch Power i min bil istället de året dom kom (typ 96/97 nångång)
Ok ja dom är inte dåliga dom heller....blir lite tryck i sådana basar..

Post Reply