Renault megane -96
Moderator: Forumpolisen
Renault megane -96
Hej Alla, som ni kanske ser är jag ny på forumet och är egentligen en inbiten Volvo Fanatiker....
Nu till saken.
Blev erbjuden en Renault Megane -96 med ca: 20 000 mil på halsen för 2000 kronor. Kända fel enligt säljaren (Som jag känner) är hissmekanismen på passagerar dörren fram, samt att eventuellt topppackningen behöver bytas.
Jag som inbiten volvo meck (hobby) tycker inte att detta borde vara några problem att åtgärda för en rimlig peng själv.
Någon här som har några erfarenheter av topppackningsbyte osv?
OBS! Bilen har full servicebok och servades för ca 70 mil sedan.
Ägaren har pendlat med bilen varje dag till arbete tidigare och är väldigt pedantisk.
Nu till saken.
Blev erbjuden en Renault Megane -96 med ca: 20 000 mil på halsen för 2000 kronor. Kända fel enligt säljaren (Som jag känner) är hissmekanismen på passagerar dörren fram, samt att eventuellt topppackningen behöver bytas.
Jag som inbiten volvo meck (hobby) tycker inte att detta borde vara några problem att åtgärda för en rimlig peng själv.
Ägaren har pendlat med bilen varje dag till arbete tidigare och är väldigt pedantisk.
--------------------------------------
Mikael Hansson - ESLÖV
Kör Renault Megane 1,6 -96
Mikael Hansson - ESLÖV
Re: Renault megane -96
31 som läst men ingen som svarar, och ni är sveriges mest aktiva Renault Klubb....undra hur de andra klubbarna är då...mandg wrote:Hej Alla, som ni kanske ser är jag ny på forumet och är egentligen en inbiten Volvo Fanatiker....
Nu till saken.
Mikael Hansson - ESLÖV
Mikael Hansson - ESLÖV
Har inte bytt på en megané men antar att det inte är så besvärligt mitt råd till dig är att köpa en Haynes (eller gå och tjuvläsa den nånstans )
Eller så får du väl vänta till någon med erfarenhet inom området tittar in.är kanske inte så vanligt att packningen går på en megané och iomed detta är det få som har gjort det.
Lycka till
Eller så får du väl vänta till någon med erfarenhet inom området tittar in.är kanske inte så vanligt att packningen går på en megané och iomed detta är det få som har gjort det.
Lycka till
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Okej Tack för svaret, skall hämta bilen idag, dock vet man aldrig om packningen verkligen har gått...mange wrote:Har inte bytt på en megané men antar att det inte är så besvärligt mitt råd till dig är att köpa en Haynes (eller gå och tjuvläsa den nånstans )
Lycka till
hade tänkt köpa en Haynes dock tänkte jag bara kolla här först.
Var inte meningen att verka otålig på svar dock är jag van vid svar inom 5 minuter på http://forum.740klubben.se
man kanske är bortskämd...
Iallfall tack för svaret.
Mikael Hansson - ESLÖV
Mikael Hansson - ESLÖV
Jag försökte inte nervärdera er eller starta någon pajkastning, var bara interesserad utav min första fråga så var snälla och sluta med spekulationer och liknande som inte har med frågan att göra.Tony wrote:Finns fler volvo som går sönder....
Mikael Hansson - ESLÖV
Mikael Hansson - ESLÖV
Har precis i dagarna bytt/renoverat topp på K7M motor i meg.
De finns i 75hk och 90hk version.Topparna ser nästan identiska ut exteriört men helt andra kanaler och kamaxel gör effektskilnaden.
Inga konstigheter att byta heller.
En annan rolig upptäckt var också att kamm och vippor passar i E7J och viseversa.Bara 2oljekanaler som får öppnas eller pluggas,5 resp.3 lagrad kam.
De finns i 75hk och 90hk version.Topparna ser nästan identiska ut exteriört men helt andra kanaler och kamaxel gör effektskilnaden.
Inga konstigheter att byta heller.
En annan rolig upptäckt var också att kamm och vippor passar i E7J och viseversa.Bara 2oljekanaler som får öppnas eller pluggas,5 resp.3 lagrad kam.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem