polering och vaxning av bilen.

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
A-K
Posts: 354
Joined: 11 Apr 2004, 19:56
Location: Göteborg

polering och vaxning av bilen.

Post by A-K »

Någon som vet något bra ställe i Gbg, där man till ett bra pris kan få bilen åter i snyggt skick med polering och vaxning. Och även tvätt av den då...
Min bil har inte hunnits med i bilvården, så nu får jag ta smällen, tacksam för hjälp...
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

MrCap. Runt 2000 kr, för utvändig och invändig behandling. Seriös och serviceminded. Rekommenderar Rickard på MrCap vid Stigs Center. Bilen blir som ny. Efter behandling slipper du slit med att vaxa bilen. Bara avfettning och vanlig tvätt med schampoo så är bilen skinande blank...men glöm maskintvätt. Dom kanske gör "vanliga behandlingar" också. Ring å kolla. Telnr: 031-527850. Jag är mera än nöjd, och glad att jag slipper slita med cleaner och vaxning. Tror det betalar sig i längden, och både bilen å jag är glad :D
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
A-K
Posts: 354
Joined: 11 Apr 2004, 19:56
Location: Göteborg

Post by A-K »

kmfdm wrote:MrCap. Runt 2000 kr, för utvändig och invändig behandling. Seriös och serviceminded. Rekommenderar Rickard på MrCap vid Stigs Center. Bilen blir som ny. Efter behandling slipper du slit med att vaxa bilen. Bara avfettning och vanlig tvätt med schampoo så är bilen skinande blank...men glöm maskintvätt. Dom kanske gör "vanliga behandlingar" också. Ring å kolla. Telnr: 031-527850. Jag är mera än nöjd, och glad att jag slipper slita med cleaner och vaxning. Tror det betalar sig i längden, och både bilen å jag är glad :D
Ok, vad är det för ytbehandling då? Nu blir det Cleaner o vax, en killkompis har lovat hjälpa mig i veckan. Är nämligen så att jag bestämt mig för att sälja bilen och då vill jag ju har den fin.

Någon som har en bra cleaner/polish och ngt vax som de kan rekkomendera är bra?
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
WoxY
Posts: 55
Joined: 29 Jul 2003, 20:25
Location: Oslo Norway
Contact:

Post by WoxY »

A-K wrote: Någon som har en bra cleaner/polish och ngt vax som de kan rekkomendera är bra?
När jag gör en recond så använder jag Lahegas nr 11 rubbing och vaxar sedan med Lahegas Bananvax.. fruktansvärt lättanvänt vax och resultatet blir mycket bra.. Det finns bara ett märka för mig och det är Lahega..
Smoke tires not drugs
A-K
Posts: 354
Joined: 11 Apr 2004, 19:56
Location: Göteborg

Post by A-K »

WoxY wrote:
A-K wrote: Någon som har en bra cleaner/polish och ngt vax som de kan rekkomendera är bra?
När jag gör en recond så använder jag Lahegas nr 11 rubbing och vaxar sedan med Lahegas Bananvax.. fruktansvärt lättanvänt vax och resultatet blir mycket bra.. Det finns bara ett märka för mig och det är Lahega..
Det är redan gjort. Köpte ngt Autosmart Polish o vax i ett. Lacken blev bättre på bilen i alla fall.
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

autosmarts produkter tycker jag är helt ok
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Post Reply