Avgassystemet av!

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Jolle_Pborn

Avgassystemet av!

Post by Jolle_Pborn »

Jaha...verkar ha lite smått oflyt med min clio. Först bucklan och idag gick avassystemet av! Polaren och jag hade vart iväg och badade en sväng sen efter lite körning på ojämn grusväg var vi strax hemma, men mitt i stan började det låta lite konstigt. Oljudet ökade och trodde nåt med motorn var paj, men sen började den vråla som en rallybil :D Sen när jag släppte av han tog vi en titt under bilen och såg att hela röret var av. Inte så konstigt då det var mycket rost just där, och den hade gått av precis innan svetsfogen. Sen gjorde nog grusvägen sitt. Jaja så nu har jag en anledning till hitta något roligare till bilen 8) Kan säga det att jag inte är speciellt bitter, har ju ändå tänkta att byta! :wink:

Har ni några tips på lite maffigare avgassystem till clio sporten? Feritta går bort då det inte är snyggt och för vanligt. Gärna rostfritt!

Edit: Hittade det här på blocket: http://www.camskill.co.uk/products.php? ... s1198p3998 Tyckte det såg snyggt ut! Har ni hört nåt om blueflame?
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Spiff

Re: Avgassystemet av!

Post by Spiff »

Jolle_Pborn wrote:Jaha...verkar ha lite smått oflyt med min clio. Först bucklan och idag gick avassystemet av! Polaren och jag hade vart iväg och badade en sväng sen efter lite körning på ojämn grusväg var vi strax hemma, men mitt i stan började det låta lite konstigt. Oljudet ökade och trodde nåt med motorn var paj, men sen började den vråla som en rallybil :D Sen när jag släppte av han tog vi en titt under bilen och såg att hela röret var av. Inte så konstigt då det var mycket rost just där, och den hade gått av precis innan svetsfogen. Sen gjorde nog grusvägen sitt. Jaja så nu har jag en anledning till hitta något roligare till bilen 8) Kan säga det att jag inte är speciellt bitter, har ju ändå tänkta att byta! :wink:

Har ni några tips på lite maffigare avgassystem till clio sporten? Feritta går bort då det inte är snyggt och för vanligt. Gärna rostfritt!

Edit: Hittade det här på blocket: http://www.camskill.co.uk/products.php? ... s1198p3998 Tyckte det såg snyggt ut! Har ni hört nåt om blueflame?
grupp N system... borde väl vara det bästa... Hade inte joel det på sin gula??
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
mange
Forumpolis

Post by mange »

Grupp N system låter gott... jo joel hade ett på sin gule.
Tror att grupp N systemet även kan fås i rostfritt
Kan nog beställa ett genom kruse promotion http://www.krusepromotion.se/

Men du kan ju vara beredd på att låter lite...gillar du att det brummar så är det helt rätt system för dig.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Jo hade tänkt på Grupp N systemet , men efter lite funderingar så tor jag väljer något annat. Bilen måste kunnas köras på långa resor också, så ett vanligt sportsystem får räcka. Ska slå en pling till garabedianracing( www.g-r.se ) som säljer Blueflame avgassystem. Mer info kommer...
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Post Reply