Startproblem Megane 1,6 -99
Moderator: Forumpolisen
Startproblem Megane 1,6 -99
Hej!
Jag har följande problem: Ibland när jag kör startmotorn tänder motorn till och går upp i varv men slocknar så snart jag släpper tillbaka nyckeln. Har fått rådet att innifrån bilen stänga och öppna bilen med fjärren och vips så fungerar det som det ska och motorn startar villigt. Felet uppstår sporadiskt utan att jag kunnat hitta orsaken. Någon som har tips?
Jag har följande problem: Ibland när jag kör startmotorn tänder motorn till och går upp i varv men slocknar så snart jag släpper tillbaka nyckeln. Har fått rådet att innifrån bilen stänga och öppna bilen med fjärren och vips så fungerar det som det ska och motorn startar villigt. Felet uppstår sporadiskt utan att jag kunnat hitta orsaken. Någon som har tips?
det är inte så att bilens startspärr har gått i dom gångerna,tex om bilen står ett tag olåst så går startspärren i,sedan försöker du starta då har spärren aktiverats,och kan endast avaktiveras genom låsa/låsa upp med fjärren....detta fenom inträffar inte om bilen är låst och du låser upp den,för då har du avaktiverat startspärren utan att tänka på det...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Känner igen det fenomenet, blev lite rädd precis efter att jag hade köpt bilenTony wrote:det är inte så att bilens startspärr har gått i dom gångerna,tex om bilen står ett tag olåst så går startspärren i,sedan försöker du starta då har spärren aktiverats,och kan endast avaktiveras genom låsa/låsa upp med fjärren....detta fenom inträffar inte om bilen är låst och du låser upp den,för då har du avaktiverat startspärren utan att tänka på det...
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17