Banåka i Göteborg 19 augusti
Moderator: Forumpolisen
Re: Lillen
Det varierar, men kom du! Du blir inte ensam.busen25 wrote:Hur många brukar det komma på en sånhär träff??
Jag kommer så ska vi se va lillbilen håller för.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Försökte reta aptiten på Falk så att han kommer till GBG...Kanske Clio-sportisarna i STHLM kunde göra sällskap ner till GBG? Mange!!! Tryck på Renault-kompisarna på östkusten. Det är inte farligt att åka till GBGfuzzion wrote:Lyfter den här tråden lite till.
Finns det någon med bankörningserfarenhet som är intresserad av att "hålla kurs" för oss noviser?
Och på så vis kanske höja intresset för banåkning!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
X-akt. Tony förstod precis vad jag menade. Det var sopparäkningen och sällskapet jag tänkte på. Åsså får man lite avbyte om man inte orkar köra så långt och nån stackare kanske kan dricka mera öl...Tony wrote:jo men mindre dyrt,och roligare....mange wrote:de e lika långt fastän man åker 4 i bilen
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Kan ju tyvärr inte redan nu säga om jag kan komma... För många faktorer som spelar in.
Vad jag förstår så är ju "Parkbanan" ett mellanting mellan "riktigt" bana och bilslalom.
Säkert borde någon lokal förmåga från SVKG kunna hålla lite kurs. Det körs ju rätt ofta där.
Gå in på www.rejsa.nu och gör en sökning på "Parkbanan" i "eftersnack"-forumet. Massor att kika på.
Långt och långt till Gbg...? Jag åkte dit med bil idag. Över dan för ett projektmöte... Så det är inte avståndet som är problemet för min del utan snarare att man har rätt många järn i elden. Försöker dessutom ha ett liv...
Vad jag förstår så är ju "Parkbanan" ett mellanting mellan "riktigt" bana och bilslalom.
Säkert borde någon lokal förmåga från SVKG kunna hålla lite kurs. Det körs ju rätt ofta där.
Gå in på www.rejsa.nu och gör en sökning på "Parkbanan" i "eftersnack"-forumet. Massor att kika på.
Långt och långt till Gbg...? Jag åkte dit med bil idag. Över dan för ett projektmöte... Så det är inte avståndet som är problemet för min del utan snarare att man har rätt många järn i elden. Försöker dessutom ha ett liv...
Boka in ett jobbrelaterat möte i GBG runt den 19 augusti, så kan du förena nytta med nöje...eller en trevlig weekend med familjen. Lite banåka på Liseberg är bra för magen efter Clion fått motion
Förlåt om jag tjötar Men ju flera du kan "värva" till banåkandet, desto fler klubbdeltagare hänger på när det blir dax.
Det finns säkert folk här nere åxxå som kan "ha kurs", men titta i aktivitetskalendern...är det tomt den helgen - kom å rejsa i GBG
Förlåt om jag tjötar Men ju flera du kan "värva" till banåkandet, desto fler klubbdeltagare hänger på när det blir dax.
Det finns säkert folk här nere åxxå som kan "ha kurs", men titta i aktivitetskalendern...är det tomt den helgen - kom å rejsa i GBG
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Aha var det de du menadekmfdm wrote:X-akt. Tony förstod precis vad jag menade. Det var sopparäkningen och sällskapet jag tänkte på. Åsså får man lite avbyte om man inte orkar köra så långt och nån stackare kanske kan dricka mera öl...Tony wrote:jo men mindre dyrt,och roligare....mange wrote:de e lika långt fastän man åker 4 i bilen
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Mora? Tja, 45:an går ju från GBG och norrut, och den är väl ganska rolig att åka på också...men så går det ju tåg också om Renault´n vill göra nåt annat än att åka till Mora och få fulla nosen med insekter
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Barbapappa
Jag ska nog hitta dit denna gången. Förra träffen i Maj missade jag ju totalt. Men jag tyckte att jag såg ovanligt många fina Renault-bilar i Alingsås under dagen. Inte konstigt märkte jag när jag kikade på nätet på kvällen.
Detta är ju en på ren svenska skitkul grej att köra på denna banan, som bankörning fast i minatyr. Det är inte riktigt som vanlig bankörning då spårvalet här är lite lättare att begripa sig på, antingen kör man på asfalten eller utanför på gräset det, det är rätt så smalt. Man får lära känna hur sin bil beter sig vilket jag tycker är både nyttigt ur rent förarperspektiv, och om inte annat så är det förbannat roligt.
Men denna gången ska jag nog lyckas lösa att komma dit! Jag ska ju dit och köra på Sportvagnsklubbens arrangemang på morgonen, så då ska jag nog inte missa det i.a.f. Bilder finns här för de som är intresserade av hur omgivningarna ser ut. Väldigt trevligt ställe för fotografer också kan meddelas, trevliga vyer och svårslagen närhet till bilarna.
Men tidtagning hade varit väldigt trevligt, det är min personliga åsikt dock,
Detta är ju en på ren svenska skitkul grej att köra på denna banan, som bankörning fast i minatyr. Det är inte riktigt som vanlig bankörning då spårvalet här är lite lättare att begripa sig på, antingen kör man på asfalten eller utanför på gräset det, det är rätt så smalt. Man får lära känna hur sin bil beter sig vilket jag tycker är både nyttigt ur rent förarperspektiv, och om inte annat så är det förbannat roligt.
Men denna gången ska jag nog lyckas lösa att komma dit! Jag ska ju dit och köra på Sportvagnsklubbens arrangemang på morgonen, så då ska jag nog inte missa det i.a.f. Bilder finns här för de som är intresserade av hur omgivningarna ser ut. Väldigt trevligt ställe för fotografer också kan meddelas, trevliga vyer och svårslagen närhet till bilarna.
Men tidtagning hade varit väldigt trevligt, det är min personliga åsikt dock,
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.