Renault Clio 16v fel!?
Moderator: Forumpolisen
Renault Clio 16v fel!?
Hej, ska köpa bil och hittade en renault clio 16v -91 för en billig peng men skulle vilja veta om ni vet hur alvarliga fel den har. Säljaren beskriver lite olika fel:
" finns ett ca 4cm´s dödläge i ratten som man kan vrida där det inte händer någonting.
Frontspoilern är lite spräckt som man ser på bilden. Detta pga närkontakt med en snövall i vintras."
Är något utav dessa fel så alvarliga att man ej bör köpa bilen? tänkte mest på 4cm's dödläget i ratten och om detta kan bero på "närkontakten".
/sork
" finns ett ca 4cm´s dödläge i ratten som man kan vrida där det inte händer någonting.
Frontspoilern är lite spräckt som man ser på bilden. Detta pga närkontakt med en snövall i vintras."
Är något utav dessa fel så alvarliga att man ej bör köpa bilen? tänkte mest på 4cm's dödläget i ratten och om detta kan bero på "närkontakten".
/sork
Döläget beror troligen inte på närkontakt utan är vad jag förståt ett vanligt fel på clio16V jag har det på min också.
Har hört att det skall vara lätt att fixa? Någon som vet.
Får man fråga hur mycket en billigpeng är?
Har hört att det skall vara lätt att fixa? Någon som vet.
Får man fråga hur mycket en billigpeng är?
Marcus Sjösten Göteborg
FörutMblå Clio 16V-91 Nu Volvo 960 Svart metallic
Medlem 1539
http://www.garaget.org/?car=29997
FörutMblå Clio 16V-91 Nu Volvo 960 Svart metallic
Medlem 1539
http://www.garaget.org/?car=29997
Har för mig att det är ett vanligt fel men kommer inte ihåg exakt var det var... tror däremot inte att det har med styrlederna att göra utan som tony säger nått med rattstången.
Nått annat du bör tänka på, som du säker redan vet är att 16 V har inte samma skärmar och stötfångare fram som standard clion. Så att hitta beggade är nog svårt.
Nått annat du bör tänka på, som du säker redan vet är att 16 V har inte samma skärmar och stötfångare fram som standard clion. Så att hitta beggade är nog svårt.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
- Clio_fidde
sitter något plastskit som inte sitter på plats,sedan sattes 2 svetsloppor vid ett glappt ställe nu funkar det perfekt .....en jobbar kompis fixade sin,kan ju inte vara så svårt att kolla vad som glappar på rattstången
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen