Katalysator funkar inte...
Moderator: Forumpolisen
Katalysator funkar inte...
Har en katalysator som inte funkar (allt innuti skranglar) min fråga ar: kan det skada motorn om jag plockar ur allt innuti och svetsar ihop den? ska givetsvis byta men jag har spenderat 6000 på bilen sista månaden och jag ar lite pank for tiden....
Renault Laguna 1.8 Rt och bak hanger en Solifer 6101i på somrarna..
Mvh Arctic#1
Mvh Arctic#1
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
skadar inte motorn. Men är inte bra för miljön samt kan ge dig rejäla böter om någon kommer på dig.
kolla www.biltema.se dem har universal kattar.
eller på en skrot. www.fbt.se dem är billigast.
kolla www.biltema.se dem har universal kattar.
eller på en skrot. www.fbt.se dem är billigast.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
- Clio_fidde
Du skadar ju miljön som sagt, men risken att nån polis kommer på dig är väl ganska så liten. Dom mäter väl ändå inte avgasvärden på en flygade besiktning?? bara ser att den är där isf, lr har jag fel?? Däremot SBP gillar inte att den är "rensad".
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Min Fru's bror bor i narleken av en biltema, skal få honom til at handla en universal kat till mig men det får jag vanta med til jag får semester kassan..tack så mycket for hjalpen....
Ps har i norge ska skroterna ha 1500 spann for en kat, och biltema bara 850....tur man har tillgång till en mig svets...
Ps har i norge ska skroterna ha 1500 spann for en kat, och biltema bara 850....tur man har tillgång till en mig svets...
Renault Laguna 1.8 Rt och bak hanger en Solifer 6101i på somrarna..
Mvh Arctic#1
Mvh Arctic#1