Elhiss ras på höger fram, Laguna II
Moderator: Forumpolisen
Elhiss ras på höger fram, Laguna II
Så hände det då, det roliga. Vad kostar det? Misstänker att det är vajern som gått av som på så många andra Laguna II. Hur mycket tar en verkstad? Är det jobbigt att fixa själv? Tacksam för en guidning om någon gjort detta, gärna inkl demontering av dörrsida. Tack på förhand
Det är iaf LÅNG helg
Det är iaf LÅNG helg
Laguna II -03
MVH //Andy, Lund
MVH //Andy, Lund
Var det inte Tony som hade bytt sin? Finns iaf info i forumet hur du smörjer hisskonstruktionen, men det hjälper inte dig vid dagsläget om det redan rasat. I samma tråd finns det info om hur du lossar dörrsidan - den är enkel att lossa. Jag hade ner våran för ett par veckor sedan och smörjde då den började gnissla lite, så för tillfället går den fint igen. Återkom gärna med hur ärendet fortlöper för dig.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... ht=varning
jo det var jag..min kostade 1500..plus frakten från skroten...bytte själv..går att fixa med 1,5mm vajer och lödnippel...om man har tid
jo det var jag..min kostade 1500..plus frakten från skroten...bytte själv..går att fixa med 1,5mm vajer och lödnippel...om man har tid
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Hej alla vänner. Nu har jag skruvat ner dörrsidan och sett eländet. Dörrsidan var ju så enkel som något kan bli, synd att jag inte gjort det innan. Ja, vajern är ju solklart mitt av så det är ju som det är, däremot så låg där även en liten fjäder och någon blå plastbit. Nu måste jag på något sätt lösa detta. Har pratat med Bilia i Lund och dom sa att jag kunde ju testa att ringa Renault för även dom tyckte att det var skamligt att det går sönder efter bara 3 år, men jag måste ändå förbereda för plan b. Har kollat på både bildelsbasen.se och laga.se och det finns till alla dörrar utom den jag behöver så klart. Men Tony, du skrev något om 1.5mm vajer och lödnippel? Det får jag bli mitt alternativ om inte skroten får inte något snabbt nu, ni vet ingen som har? Volvo tar "by the way" 4500 komplett med jobb, så det är ju värt att undersöka alla möjligheter först.
Laguna II -03
MVH //Andy, Lund
MVH //Andy, Lund
jag hittade inga elhissar heller när jag sökte men jag hittade en del demonteringsobjekt hos karlstorp(skrot utanför norrköping)han gick ut och hittade en på en bil,som dom tog bort åt mig..Dock så lät den "nya"åxå men den smörjdes grundligt innan jah satte dit den......fjäder sitter i änden på höljet.vet inte vad den blå plastbiten satt...Andy_83 wrote:Hej alla vänner. Nu har jag skruvat ner dörrsidan och sett eländet. Dörrsidan var ju så enkel som något kan bli, synd att jag inte gjort det innan. Ja, vajern är ju solklart mitt av så det är ju som det är, däremot så låg där även en liten fjäder och någon blå plastbit. Nu måste jag på något sätt lösa detta. Har pratat med Bilia i Lund och dom sa att jag kunde ju testa att ringa Renault för även dom tyckte att det var skamligt att det går sönder efter bara 3 år, men jag måste ändå förbereda för plan b. Har kollat på både bildelsbasen.se och laga.se och det finns till alla dörrar utom den jag behöver så klart. Men Tony, du skrev något om 1.5mm vajer och lödnippel? Det får jag bli mitt alternativ om inte skroten får inte något snabbt nu, ni vet ingen som har? Volvo tar "by the way" 4500 komplett med jobb, så det är ju värt att undersöka alla möjligheter först.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st