Motorupphägning/fäste Clio 16V
Moderator: Forumpolisen
- Clio_fidde
- Clio_fidde
För mig är det lungt lådan var ändå på väg att ge upp igen... Sen fick jag mer för den på det sättet än vad jag fått om jag sålt den...Clio_fidde wrote:HAHA !Tony wrote:In i en bergvägg..lrSpiff wrote:Hoppas bara du inte kör som en annan...
Sorry Spiff, kunde inte låta bli att hålla skrattet inne..
Sen har jag lärt mig det at ska man göra något ska man göra det redigt
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
- Clio_fidde
- Clio_fidde
- Clio_fidde
Aa får se hur det blir.. får se om jag köper lös brors 16V, kan jag ta prylar från honoms. Bara det att han vill ha pengar innan jag plockar nått..
Hur ser det ut på R5an då? Kan du förklara? gärna bild oxå.
Edit: Spiff, va hade du för dämpare på Clion när du körde sönder ditt? Har det med dämparna att göra att det inte håller?
Hur ser det ut på R5an då? Kan du förklara? gärna bild oxå.
Edit: Spiff, va hade du för dämpare på Clion när du körde sönder ditt? Har det med dämparna att göra att det inte håller?
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
På clion hänger ju motorn/växellåda i två fästen på fjädertornen och sen är den stagad längst ner i bakkant mot vaggan.
På r5:an sitter allt på tre gummikuddar mot vaggan två framtill (en på motorn och en på växellådan), och en baktill.
I ditt fall kanske det räcker att bara byta ut den främre växellådsfästet. men jag vet inte hur det lirar tillsammans med cliofästena då man flyttar själva monteringspunkten.
På r5:an sitter allt på tre gummikuddar mot vaggan två framtill (en på motorn och en på växellådan), och en baktill.
I ditt fall kanske det räcker att bara byta ut den främre växellådsfästet. men jag vet inte hur det lirar tillsammans med cliofästena då man flyttar själva monteringspunkten.
- Clio_fidde
hittade en bild på nätet nu på fästena till Clio 1, inkl. 16v. upptäckte att ett av dem fästena sitter INTE på min bil. fästet jag tänker på är "zusatz-getriebelager". kan någon som har/haft 16v bekräfta om det ska sitta ett där lr inte? kommer inte iväg härifrån för att kolla brors clio,så..
Clio_fidde wrote:hittade en bild på nätet nu på fästena till Clio 1, inkl. 16v. upptäckte att ett av dem fästena sitter INTE på min bil. fästet jag tänker på är "zusatz-getriebelager". kan någon som har/haft 16v bekräfta om det ska sitta ett där lr inte? kommer inte iväg härifrån för att kolla brors clio,så..
Nej det ska inte sitta något sånt fästa satt i alla fall inte på min..
Sen tror jag inte det har med dämparna att göra...
Och att min bil gick sönder berödde helt på min körstil kan jag nog med tro precis som mange säger...
Jag köpte en ny låda och 3st orginal bultar sen höll det på min i alla fall.. tills jag krockade..
Jens Håkansson - Charlscrown
- Clio_fidde
Ah okej.
Har kollat lite efter växellådor nu. Tror jag skiter i att köpa brorsans Clio, bättre han fixar den själv å har den som busbil lr nått. Får inte ha fler bilar på tomten heller så..
Men tänkte på en grej, är det nån skillnad på Clio 16V växellåda och Megané Coupé 16V? utväxlingen osv..
Vet att det är skillnad på R19 16V och Clio 16V iaf..
Har kollat lite efter växellådor nu. Tror jag skiter i att köpa brorsans Clio, bättre han fixar den själv å har den som busbil lr nått. Får inte ha fler bilar på tomten heller så..
Men tänkte på en grej, är det nån skillnad på Clio 16V växellåda och Megané Coupé 16V? utväxlingen osv..
Vet att det är skillnad på R19 16V och Clio 16V iaf..