Vatten i facket under fötterna meganeII

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Birdman

Vatten i facket under fötterna meganeII

Post by Birdman »

Hej min Sambo städade bilen här om dagen och lyfte då på locket under förar pedalerna, och den mattan där nere var jätte blöt, vet att det inte var vatten där för två veckor sedan, det ända vi gjort sen dess är att köra igenom en automat tvätt på volvo i helgen
Lars Swahn - Norrland

20 miljoner mygg kan inte ha fel, NORRLAND RULES
h.kjellin

Post by h.kjellin »

Kolla dräneringen från "baljan" fram under huven där batteri mm sitter!
Håkan Kjellin, Storå
Birdman

Post by Birdman »

Var in med bilen igår och dom sa bara att dom har gjort vatten test på bilen och det blev inte blötare... och att det måsta vara efter smält snö från i vintras.
Och dom hade lyft mattan och det var bara blöt nere i luckan.

Enda grejen är att efter vintern så när jag städade bilen så var det aldrig blöt i luckan.

idag så tog jag själv bort mattan på förar sidan för att kolla om det verkligen var torrt runt omkring luckan i golvet, det var det inte, hur blöt som helst i skumgumit närmast växel konsolen, SUCK

Deras råd igår var att ha luckan öppen och köra med kupe värmaren...

någon som har nå ide?

Kommer att åka in till bilbolaget igen imorgon.

Orschild

Post by Orschild »

Jag har precis samma problem. Men för mig är det blött på passagerarsidan.

Jag upptäckte att det läckte lite förra veckan när det regnade rejält på vägen till jobbet. Idag rev jag upp mattan på golvet och skumplasten under var helt genomblöt.

Jag ringde Volvo och de sa att det kunde vara dreneringen från ACn, men eftersom det inte varit särskillt varmt så tvivlar jag. Det läcker snarare in vatten via till-luften - vilket styrks av att det är blött under värmepaketet.

Frågan är vad det kostar att åtgärda... min nybilsgaranti gick ut i mars :(

Kjellin: Kontrollerar baljan :)
Alex West, Uppsala

"You cried for night; it falls. Now cry in darkness! - Samuel Beckett
Birdman

Post by Birdman »

Borde ju gå å få på goodwill, låter som en problem som kan ha hänt på flera meganer
Lars Swahn - Norrland

mange
Forumpolis

Post by mange »

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Birdman

Post by Birdman »

Har nu varit in med bilen ännu en gång, nu kommer det fram att det var ett hål i torpedväggen, där vattnet kommit in, och dom skulle ha torkat upp bilen igentligen, enligt plåtverkstan , så fanns det inte en chans att det skulle kunna torka upp av sig själv, dom hade bilen i två dygn, så nu är den torr,

Tråkit bara att man som kund måste bråka för att dom skall tro på en, och att dom kan påstå att det är snö vatten från skorna som är orsaken till fukten i mattan, när det igentligen är ett hål i torpedväggen som regn vatten kommer in igenom, när man får läsa vad dom igentligen har gjort,

tur i alla fall att vissa av dom där, ser när man är lite lätt missnöjd med derras service, och ser till att allt blir bra
Lars Swahn - Norrland

Orschild

Post by Orschild »

Nu vet jag problemet för min del:
Det är dräneringen från ACn som läcker. Nu när det inte regnat på flera dagar, men ACn har gått för fulla muggar blev det blött igen efter det att jag lyckats få tortt i bilen igen.

Men nu blir det väl en sväng in till verkstan så att de får kolla upp det.
Alex West, Uppsala

"You cried for night; it falls. Now cry in darkness! - Samuel Beckett
Post Reply