bilen är stendöd
Moderator: Forumpolisen
-
bilen är stendöd
hejsan!!! behöver snabb hjälp av er!
när jag skulle starta bilen så lät det nått konstigt ljud o bilen plötsligt stendog.
ingen elektronik funka först..men sedan drog jag kablar från en annan bil till mitt batteri o då funka elektroniken i bilen men bilen startade inte. startmotorn snurra inte...
fast nu vet jag inte om det är fel på startmotorn eller kamremmen som gått av.
händer alltså ingenting när jag vrider om nyckel...
Kan någon också förklara precis var startmotorn sitter på en megane coupe -97.. för ska plocka ner den o kolla på den..skulle va bra om ni hade nån bild...
tack så mkt i förhand!!
när jag skulle starta bilen så lät det nått konstigt ljud o bilen plötsligt stendog.
ingen elektronik funka först..men sedan drog jag kablar från en annan bil till mitt batteri o då funka elektroniken i bilen men bilen startade inte. startmotorn snurra inte...
fast nu vet jag inte om det är fel på startmotorn eller kamremmen som gått av.
händer alltså ingenting när jag vrider om nyckel...
Kan någon också förklara precis var startmotorn sitter på en megane coupe -97.. för ska plocka ner den o kolla på den..skulle va bra om ni hade nån bild...
tack så mkt i förhand!!
-
Om jag säger så här,hur lätt tror du det är att ta kort på startmotorn om du inte ens hittar den,sitter antagligen jävligt till bakom motorn...Jag måste säga att det är väldigt konstiga fel.. Du pröva att starta och det smäller till,bilen är stendöd...om kamrem går av försvinner inte strömmen , möjligtvis exploderade batteriet lr superkortis i startmotorn... Har du ström i batteriet utan startkablar.??.....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Clio_fidde
-