Svetshjälp i Stockholmsområdet sökes

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tyrann
Posts: 7
Joined: 04 Apr 2006, 11:04

Svetshjälp i Stockholmsområdet sökes

Post by Tyrann »

Min kära gamla skitbruna Saab blev förolämpad på besiktningen för ett par veckor sen. Behöver därför hitta någon som kan och orkar svetsa ihop den.

Det gäller ett stötdämparfäste (har ekonomiplåt) och bakre infästningarna till bakre länkarmssstaget på båda sidor. En okvalificerad gissning är att det tar cirka tre timmar för den vane att göra jobbet.

För den som undrar är detta i allra högsta grad renaultrelaterat eftersom den som gör jobbet kommer kunna köpa nån ny liten pryl till sin Renault efter avslutat jobb.

Tips på billiga & bra verkstäder tas annars gärna emot.

/Samuel
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

HAHA! verkligen Renault relaterat.. SAAB = SkrotaAsetAnnarsByt! (till Renault) ;) :mrgreen:
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Tyrann
Posts: 7
Joined: 04 Apr 2006, 11:04

Post by Tyrann »

Gah, orka märkeskriga :wink:

De flesta behöver ju reparera sina bilar nån gång ibland oavsett märke och det står ju inte direkt folk i kö för att svetsa på en gammal häck. Så jag tänkte att det finns ju inget att förlora på att fråga hos andra klubbar.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

vi orkar inte heller svetsa på gamla häckar .. :D har du ingen polare som har en svets du kan låna. :?: :?:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Saab karosseri konstruktörer viste nog inte att de ritade världens bästa folkracebil 8)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tyrann
Posts: 7
Joined: 04 Apr 2006, 11:04

Post by Tyrann »

Jo jag har flera stycken bekanta som är hyfsade på att svetsa, men de bor alla i Degerfors, där jag växte upp. I Stockholm känner jag i nog ingen som lagar sin bil själv, även de som har gamla häckar som jag. Ganska annorlunda inställning måste jag säga :-)

Undviker helst att åka de milen med det dåliga stötdämparfästet.

Kuriosa: Av de sex märkesforum jag frågat efter hjälp på är ni det enda som orkar märkeskriga. Ni är också de enda som faktiskt svarat i tråden. :lol:

Fått ett par mail om erbjudanden dock, men inget ligger tillräckligt nära.

Ingen av er som kan ge mig någon annan info än att jag kör en bil ni inte gillar?
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag åker SAAB, helnöjd. Som jag skrev världens bästa folkracebil tål hur mycket stryk som helst och billig och lätt o trimma. Stötdämparefästerna måste man ALLTID göra i ordning på fr bilarna då man har riktiga rallystötisar.
Men jag skulle aldrig ha en för gatan.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Inget fel på SAAB..... Nääs bilservice kanske kan hjälpa dig... de gillar iof RENAULT men man vet aldrig :D.
08-643 09 10
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Lilja Lindqvist
Posts: 37
Joined: 06 May 2003, 09:27
Location: Sweden

Re: Svetshjälp i Stockholmsområdet sökes

Post by Lilja Lindqvist »

Tyrann wrote:Min kära gamla skitbruna Saab blev förolämpad på besiktningen för ett par veckor sen. Behöver därför hitta någon som kan och orkar svetsa ihop den.

Det gäller ett stötdämparfäste (har ekonomiplåt) och bakre infästningarna till bakre länkarmssstaget på båda sidor. En okvalificerad gissning är att det tar cirka tre timmar för den vane att göra jobbet.

För den som undrar är detta i allra högsta grad renaultrelaterat eftersom den som gör jobbet kommer kunna köpa nån ny liten pryl till sin Renault efter avslutat jobb.

Tips på billiga & bra verkstäder tas annars gärna emot.

/Samuel
Prova med Torvalla Bil & Rostskyddshall i Haninge, tel: 777 3310
Har fått hjälp med svetsning av mitt avgasrör. Hälsa från tjejen med
Clio Sporten och Mustangen så vet dom.
Tyrann
Posts: 7
Joined: 04 Apr 2006, 11:04

Post by Tyrann »

Tack så mycket för tipsen. Uppskattas! :-)
Post Reply