Tror min spolarpump till min Clio -00 gett upp, det rinner bara ut spolarvätska ur munstyckena, både fram och bak. Kan det vara nåt annat fel? Var får man tag på en ny billigast och är det svårt/jobbigt att byta den. Nåt speciellt man ska tänka på?
om jag minns rätt så är det på undersidan av spolarvätskebehålllaren,som sitter bakom vänster stötdämparben ungefär.
tror att det går att komma åt underifrån,ta bort hjulet o innerskärmen i plast kan du lossa på lite.
det var ett tag sen...lycka till
om jag minns rätt så är det på undersidan av spolarvätskebehålllaren,som sitter bakom vänster stötdämparben ungefär.
Det gör den på mégane men på clion sitter den till vänster i torkardiket. Man plockar av torkararmar, kåpan över torkardiket och om man vill även torkarlänkaget, lossar behållaren för att sedan dra ut pumpen som har en vinklad anslutning in i behållarens sida. Men kolla först så att du plockar av rätt. Det ska vara den med två smala slangar(en fram och en bak). Det största problemet är torkararmarna som kan sitta fast ganska rejält i splinsen. Så en avdragare är att rekommendera.
jakgun02 wrote:Tror min spolarpump till min Clio -00 gett upp, det rinner bara ut spolarvätska ur munstyckena, både fram och bak. Kan det vara nåt annat fel? Var får man tag på en ny billigast och är det svårt/jobbigt att byta den. Nåt speciellt man ska tänka på?
Mina spolare till framlyktorna rann också bara så där, då bytte de backventilarna o sedan dess är det okej.
jakgun02 wrote:Tror min spolarpump till min Clio -00 gett upp, det rinner bara ut spolarvätska ur munstyckena, både fram och bak. Kan det vara nåt annat fel? Var får man tag på en ny billigast och är det svårt/jobbigt att byta den. Nåt speciellt man ska tänka på?
Mina spolare till framlyktorna rann också bara så där, då bytte de backventilarna o sedan dess är det okej.
Kan man köpa lösa delar till pumpen, trodde bara de sålde den som en enhet.