Misstänkt AC problem

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Andy_83

Misstänkt AC problem

Post by Andy_83 »

Hej. Också kom då årets första riktigt varma dag och bilen hade stått i solen och gassat hela dagen. Efter en hård dag på jobb så satte jag mig för att åka hem, och märker att AC:n kyler väldigt dåligt. Vad göra? Vad kan det vara för fel? Några tips på typ relä, säkringar osv? Eller det är bara att provtrycka och leta efter läcka? Tacksam för snabba svar. Bilen är föresten en Laguna II

Tack på förhand
Laguna II -03
MVH //Andy, Lund
Andy_83

Post by Andy_83 »

Okej, har nu gjort en koll. Om jag kör med AC:n på för fullt i min grävmaskin så blir det en tjock isbildning på ett av rören till AC:n, det blir det inte på min bil, däremot blir rören lite svala men inte alls så kalla som på grävmaskinen. Är det månne en läcka då eller? Jag får spel :twisted:
Laguna II -03
MVH //Andy, Lund
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

kolla i motorrummet skall finnas ett torkfilter i motorrummet,med synglas skall inte finnas några bubblor i det,då skall du fylla på..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
chh

Post by chh »

Bilarna är fyllda med presix så mycket gas som behövs. Om du tex har en 01a så+ kan bara det naturliga läckaget, göra att nivån är kritisk. Annars stenskott i kylare etc.. provtryck innan något pajar.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Andy_83

Post by Andy_83 »

Tjena. Har antagligen redan hittat felet. Såg på kylaren och det var INGEN vacker syn. 4 st såna flensar är intryckta och avbrutna så antagligen är det stenskott. 9000 kr kostar det mig på volvo men jag undrar om det inte finns pirat? Eller är det bara att bita i det sura äpplet? Jaja, trevlig helg på er boys n girls :D
Laguna II -03
MVH //Andy, Lund
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

De flesta kylfirmors kyltekniker brukar x-tra knäcka med läcksök och fyllning,de brukar också ha kontakter att ta hem nya kondensorer,annars så kan säkert Autofrance fixa fram delar också.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply