Nollställa serviceindikator Scenic...

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Falk

Nollställa serviceindikator Scenic...

Post by Falk »

Jag har en granne som har en nyare Scenic som gått rätt lite. Häromdagen tändes service indikeringen. Det verkar vara dels kilometer och dels tid som styr serviceindikatorn. (Som på min tjänste-V70...)
Om man vill göra en oljeservice själv, finns det nå't enkelt trix för att nollställa serviceindikatorn?

Tips??
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Tony
Forumpolis

Re: Nollställa serviceindikator Scenic...

Post by Tony »

Falk wrote:Jag har en granne som har en nyare Scenic som gått rätt lite. Häromdagen tändes service indikeringen. Det verkar vara dels kilometer och dels tid som styr serviceindikatorn. (Som på min tjänste-V70...)
Om man vill göra en oljeservice själv, finns det nå't enkelt trix för att nollställa serviceindikatorn?

Tips??
antar att det är som på min lagunaII bläddra fram "skiftnyckeln" i färddatorn och håll in reset knappen till densamma,då fick jag fram 3000 mil igen som räknades ner..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Kronis

Servicelanpa och innerskärm

Post by Kronis »

Men om man saknar färddator, som jag gör i min Scenic -00, hur gör man då för att nollställa service-indikatorn?
Jag undrar även om någon har något tips på hur man får tag på innerskärmar i plast för bakre hjulhusen, istället för de i filt :evil: som sitter originalmonterade och suger åt sig allt som svampar.
MrSmecker

Post by MrSmecker »

Men om man saknar färddator, som jag gör i min Scenic -00, hur gör man då för att nollställa service-indikatorn?
Det är ingen serviceindikator på gamla Scenic. "Service" menas att det är dags att köra till verkstad pga något fel. Ibland något så enkelt som spolarvätskan, om nu den lampan också lyser. Jag hade kollat alla vätskor på bilen först och främst och kollat i intruktionsboken om du inte gjort det redan. Annars kan man chansa och lossa minuskabeln till batteriet en stund och hoppas att bilen återställer sig. Kan vara någon elektronik som har hängt sig bara.
Post Reply