R21 Turbo Quadra - 1992 - Robin
Moderator: Forumpolisen
Hörrudu... ja vet faktiskt inte.. ja tror den går dit.. ja fick dit en pappkartong från en platta öl.. och den är juh snarlik =Dmange wrote:det där var en liten smidig sak du hade skaffat dig ..... får du plats med denna utan att kapa? tuff var den iaf
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Tja !
Nu har jag fått hem toppen... och resultatet blev kanon =)
Detta är avgassidan !
Ovansidan med nya tätningar
Insugskanal portad !
Slipade ventiler och planad topp
Nu väntar jag bara på att bilen ska dyka upp.. kanske i helgen =)
Nu har jag fått hem toppen... och resultatet blev kanon =)
Detta är avgassidan !
Ovansidan med nya tätningar
Insugskanal portad !
Slipade ventiler och planad topp
Nu väntar jag bara på att bilen ska dyka upp.. kanske i helgen =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jepp =)
Detta med toppen ska ge ca 20% effektökning sa han.. Den såg inte klok ut från början =) Det är sånt man vill höra... hehe...
Längtar tills ja får ta hem bilen =D
Detta med toppen ska ge ca 20% effektökning sa han.. Den såg inte klok ut från början =) Det är sånt man vill höra... hehe...
Längtar tills ja får ta hem bilen =D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
och var har du slarvat bort bilen... 33,4hk för en portning låter mycket om man räknar på orginal hk,fast det är klart läste om en ferarri som fick 48hk med ett nytt avgas i nya bilsport...men det låter åxå mycket...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ja vi får se hur mycket det ger... men hoppas i alla fall på en jäkla skillnad =D
Med IC:n monterad också, och ett lite högre laddtryck så ska du nog se att man ökar rätt skapligt =)
Med IC:n monterad också, och ett lite högre laddtryck så ska du nog se att man ökar rätt skapligt =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Tja !
Nu har ja fått hem bilen igen =D
Så här såg det ut på vägen hem..hehe
Det roliga med denna bil är att det inte finns någon bogseröggla fram ???! Så man tar vad man har, och i detta fall vart det generatorfästet
Nu var det så att min optimala intercooler vart 5cm för bred ! Så det krävs lite modefiering i fronten ...ehum... det kommer lite bilder på detta senare =)
Nu har ja fått hem bilen igen =D
Så här såg det ut på vägen hem..hehe
Det roliga med denna bil är att det inte finns någon bogseröggla fram ???! Så man tar vad man har, och i detta fall vart det generatorfästet
Nu var det så att min optimala intercooler vart 5cm för bred ! Så det krävs lite modefiering i fronten ...ehum... det kommer lite bilder på detta senare =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jag har en framvagnsram från 21turbo där bogserögla sitter framför kränghämmarfästet.Har du lättat bort det?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
What ! näe ja har tametusan inget ... får bygga dit ett =)..Dennis wrote:Jag har en framvagnsram från 21turbo där bogserögla sitter framför kränghämmarfästet.Har du lättat bort det?
Mer bilder kommer imorgon på morron.. jag har lite problem med IC montage, men ja tror ja har löst detta nu... blir att kapa lite bara ...ehhh..
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Igår gick det inte alls som ja ville när ja skulle dra ihop motorn Allt gick emot mig !!
Toppen och kammen for igolvet en natt utan att ja vet varför och skapade detta märke i kammen
Jag slipade till detta och monterade kammen när jag märkte att topplocksbultarna som jag beställde var en cm för lång !!
Tog fram den nya kylslangen som skulle gå från motor och övre kylaringång när ja såg detta
Kunde då inte fortsätta utan måste vänta på att Benny (hoppas) får fram nya som passar, som inte kostar en hel förmögenhet
Började då att kolla hur IC skulle sitta när ja ser att han har byggd den 5cm för bred !!!!! fast han fick måtten av mig ! Så den tar i lysen och står inte riktigt rakt... måste nu börja kapa i krockbalken fram för att få plats med den ...inte sååå roligt...
Kan ju iofs trösta mig med att vi hittade en rätt bra lösning på detta.. mer bilder ikväll eller imorgon på detta... =)
Toppen och kammen for igolvet en natt utan att ja vet varför och skapade detta märke i kammen
Jag slipade till detta och monterade kammen när jag märkte att topplocksbultarna som jag beställde var en cm för lång !!
Tog fram den nya kylslangen som skulle gå från motor och övre kylaringång när ja såg detta
Kunde då inte fortsätta utan måste vänta på att Benny (hoppas) får fram nya som passar, som inte kostar en hel förmögenhet
Började då att kolla hur IC skulle sitta när ja ser att han har byggd den 5cm för bred !!!!! fast han fick måtten av mig ! Så den tar i lysen och står inte riktigt rakt... måste nu börja kapa i krockbalken fram för att få plats med den ...inte sååå roligt...
Kan ju iofs trösta mig med att vi hittade en rätt bra lösning på detta.. mer bilder ikväll eller imorgon på detta... =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Ja det är väl så det är... men som sagt ! Var ut till garaget igår och sparkade på ett däck och gav mig fan på att allt skulle lösa sig...
Min otroligt begåvade och ful i mun, även kallas Far kom ut och snärta till mig i huvvet och sa att ja skulle rycka upp mig !
Han hade målat en massa tush streck nere på krockbalken. Vi tog fram vår sensationella (Drummel) Dremel och började kapa i vad som då var ett ypperligt krockskydd.. =)
Bitarna lossnade och vi fick ner IC:n ytterligare 1,5cm
Men den tog fortfarande i den övre Stabilisatorstaget ! Så Far min som är en mycket duktig tuscherare, började rita lite fler streck i den.....
Gick ut och kapade medans jag figurerade på vad som behövde vara kvar i motorutrymmet nu när det inte behövdes dubbla IC som det var original...
Han kom in igen och monterade balken och vi såg att frontplåten som ska sitta ovenför denna hade 2st stag innanför som ska stadga den lite. Dessa var en aning ivägen nu... Sagt och gjort fram med rondellen igen !
Provmonterade allt och nu sitter den där som om det vore original !!! Helt sjukt bra !
Och så som vanligt vart det lite grejjer över =D.. nån som är sugen på två st IC av olika storlekar eller lite tryckslangar från en 21:a ? =D
Nu väntar ja bara på dom dära Sa-ans Topplockbultarna ... Hoppas det dyker upp snart.. börjar bli sugen på att montera ihop allt nu =)
Håll till godo !!
Min otroligt begåvade och ful i mun, även kallas Far kom ut och snärta till mig i huvvet och sa att ja skulle rycka upp mig !
Han hade målat en massa tush streck nere på krockbalken. Vi tog fram vår sensationella (Drummel) Dremel och började kapa i vad som då var ett ypperligt krockskydd.. =)
Bitarna lossnade och vi fick ner IC:n ytterligare 1,5cm
Men den tog fortfarande i den övre Stabilisatorstaget ! Så Far min som är en mycket duktig tuscherare, började rita lite fler streck i den.....
Gick ut och kapade medans jag figurerade på vad som behövde vara kvar i motorutrymmet nu när det inte behövdes dubbla IC som det var original...
Han kom in igen och monterade balken och vi såg att frontplåten som ska sitta ovenför denna hade 2st stag innanför som ska stadga den lite. Dessa var en aning ivägen nu... Sagt och gjort fram med rondellen igen !
Provmonterade allt och nu sitter den där som om det vore original !!! Helt sjukt bra !
Och så som vanligt vart det lite grejjer över =D.. nån som är sugen på två st IC av olika storlekar eller lite tryckslangar från en 21:a ? =D
Nu väntar ja bara på dom dära Sa-ans Topplockbultarna ... Hoppas det dyker upp snart.. börjar bli sugen på att montera ihop allt nu =)
Håll till godo !!
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: