Dessa bakbromsar!! R5 GTE

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Stejken

Dessa bakbromsar!! R5 GTE

Post by Stejken »

En dum fråga angående bakbromsar på en R5 GTE. Om man inte har någon last och sitter själv i bilen + en jäkligt tung fot på bromsen, ska det inte gå å få bakhjulen å låsa sig då?? Har hållit på med denna lastavkännare så man drömmer marddrömmar om den å det cverkar funka som det ska när bilen är upphissad. Är bromsarna fördelade så pass mycket att det inte ska gå att låsa bakhjulen utan last??
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Den är justerbar.Bara att spänna fjädern så att bromsen passar dej.Dock så är tanken att den skall begränsa bromskraften så att bak hjulen aldrig låser sej oavsett hur du lastat.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Stejken

Post by Stejken »

Jo det har jag med sett men grejen är den att den är uppspänd max.. Går ej få mera. men det är kanske så då att dom inte ska låsa. Vi får väl se vad dom säger på besiktningen framöver.. :cry: Får man inte plocka bort lastavkännaren?? Vad säger dom på bilprovningen då??
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

sen är det ju så dumt att när man bromsar hårt så tar bakbromsarna ännu mindre pga viktförskjutningen...så man kan inte bromsa hårt för att få dom att ta mer,och man kan inte bromsa lite för då tar dom inget ..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Om bygeln och ventilen är smorda OCH går lätt så tycker jag det funkar alldeles utmärkt,har satt bak bromsen lite hårdare på systers vinter GTE, lagom så att man fortfarande kan låta ngn ovan köra men ändå kan byta riktning lite hastigt med hjälp av vänsterbroms teknik.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Stejken

Post by Stejken »

ok.. vi provar å ha det så här så får vi se vad dom säger på bilprovningen, dom kommer väl iaf hitta nåt annat så det är ju bara ta bromsarna med om dom inte är nöjda. tack för all hjälp..
Post Reply