R21 Turbo Quadra - 1992 - Robin
Moderator: Forumpolisen
Jag googlade lite, på denna bilden verkar det vara typ hjälpbakhjulsdrift med viscokoppling.Robin wrote:Ja tror det är nå liknande som Audi har. För jag har så där diff knapp och vakumslangar som går till klumpen bak !?Falk wrote:Trevlig bil!
Vad är det för konstruktion på 4hjulsdriften?
Spärrar "knappen" diffen bak eller mellan axlarna?
Så här ser mina cellpaket ut som ska bilda en IC sen =D
Jag har två st sådana som ja ska svetsa ihop på längden.
Jag har två st sådana som ja ska svetsa ihop på längden.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Man får göra sig plats... Nä men byter man ut elfläktarna som sitter där mot smidigare så går det nog att lösa utan att skära sönder något =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Ja vet inte. Men bara man växlar ordentligt och inte sliter i växlarna så tror ja dom håller för rätt mycket. Runt 300 kusar kommer det nog bli i den till våren... får se om grejjerna håller då =D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
En detalj som jag inte skulle vilja vara är den splinsade skarvhylsan på ingående axelen i växellådan,ca:15mm i diameter och ska ta all effekt från motorn och riva loss på asfalten med 4hjulspinn,HUUA!!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jo den brukar ju hålla på de flesta bilar, det är bra lustigt att drivaxlar o diffar ryker och ingående axelen i lådan håller, men för guds skull tala inte om för han vilken kraft han ska överföra han vet inte annat.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Nu har ja fixat lite bättre ställe att ha bilderna på ...
Så ja lägger upp alla bilder lite sporadiskt nu så kommer uppdateringar allt eftersom .. =)
Här är toppen innan renoveringen
Så här såg det ut när toppen var borta =)
Insugskanal innan portningen !
Lackade fälgarna vit.. då vart dom såhär istället för gråa tråkiga =)
Cell paket innan svetsning.. dom borde dyka upp färdig snart
Lite glidar bilder
Här med fälgarna olackad.. mer bilder kommer snart när det kommer ut
Räcern ! =)
Håll till godo för nu.. mer bilder och info kommer slutet av mars här =)
Så ja lägger upp alla bilder lite sporadiskt nu så kommer uppdateringar allt eftersom .. =)
Här är toppen innan renoveringen
Så här såg det ut när toppen var borta =)
Insugskanal innan portningen !
Lackade fälgarna vit.. då vart dom såhär istället för gråa tråkiga =)
Cell paket innan svetsning.. dom borde dyka upp färdig snart
Lite glidar bilder
Här med fälgarna olackad.. mer bilder kommer snart när det kommer ut
Räcern ! =)
Håll till godo för nu.. mer bilder och info kommer slutet av mars här =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
tja ! Nya bilder påväg.. Nu har ja hämtat IC från svetsning !
Den blev rätt nice tyckte ja.. och j-vligt stor !!! . Han som slog ihop den undrade om jag skulle ta ut mer än 600hkr ur bilen...
Så den räcker nog
Cool va ? =) Bakifrån
Framifrån
Och Så dom små hålen på 3"
Ska hämta toppen ganska snart också, invänta mer bilder
Den blev rätt nice tyckte ja.. och j-vligt stor !!! . Han som slog ihop den undrade om jag skulle ta ut mer än 600hkr ur bilen...
Så den räcker nog
Cool va ? =) Bakifrån
Framifrån
Och Så dom små hålen på 3"
Ska hämta toppen ganska snart också, invänta mer bilder
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: