R5GTE

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jontep

R5GTE

Post by jontep »

Min dotter vill få lite mer klös i sin 5GTE -88.Tips mottages tacksamt.allt är av intr frå det lättaste till lite mer avancerat. MVH Jontep
Tony
Forumpolis

Re: R5GTE

Post by Tony »

jontep wrote:Min dotter vill få lite mer klös i sin 5GTE -88.Tips mottages tacksamt.allt är av intr frå det lättaste till lite mer avancerat. MVH Jontep
Lättaste är ett avgassystem,jag tyckte bakre burken gjorde mycket när jag bytte till en bättre fullflödes..dessutom låter det det coolare..så det känns ännu fortare :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mange
Forumpolis

Post by mange »

Grövre avgas system och öppet filter är ju vanliga modifikationer.
detta ger väl inte så många häst men kanske nån.....hursomhellst så låter det och känns det som om bilen går bättre :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Clio_fidde

Post by Clio_fidde »

Mmm men släng nu inte på för stort avgasrör, finns folk som tror bilen går bättre om man har så stort som möjligt.. (lämnar över frågan till de som vet vilket som ger bäst på GTE) Öppet filter ger ju som sagt inte heller så mkt effekt men ack sånt skönt ljud ;)
Sen om plånboken tillåter så e ju vassare kammar ett bra alternativ..
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
jontep

Post by jontep »

Clio_fidde wrote:Mmm men släng nu inte på för stort avgasrör, finns folk som tror bilen går bättre om man har så stort som möjligt.. (lämnar över frågan till de som vet vilket som ger bäst på GTE) Öppet filter ger ju som sagt inte heller så mkt effekt men ack sånt skönt ljud ;)
Sen om plånboken tillåter så e ju vassare kammar ett bra alternativ..
Hej o tack!Var får jag tag i ett öppet filter o vad kostar det?
Teemu

Post by Teemu »

ett filter kanske www.realcar.se eller någon annan styling firma kan hjälpa dig med. Eventuellt även på Micro
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
timolo

Post by timolo »

mellan 2.25-2.5" är ett lagomt system för bilar under 3L där man får ut bra flöde.
-88 behöver ju inte ha en fungerande kat men den ska sitta där så antingen om man vill plocka bort den o sätta tillbaka varje besiktning eller rensa ur den så känns den lite piggare
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
Bengt

Post by Bengt »

Post Reply