ABS och barnstol till Scenic -00
Moderator: Forumpolisen
ABS och barnstol till Scenic -00
Hej!
Ny i forumet och precis en lycklig ägare till en Scenic dti -00.
Jag har två frågor som jag hoppas kunna få svar på här.
1. ABS-bromsarna verkar extremt känsliga. När vi provkörde bilen var det väligt isigt och halt, så jag reagerade inte på att ABS-funktionen grep in, men idag har det varit plusgrader och bara blött på vägen och ändå hugger ABS:en till ett par ggr precis innan bilen stannar. Normalt, eller nåt som är fel?
2. Montering av barnstol bak.
Jag valde att sätta de sk. underförankringsbanden i den bygel som sitter under längjusteringsbygeln för stolen, den bygel som är (tror jag) avsedd för en Isofix-stol. Vi har två Britax Freeway. Någon som monterat sådan bak på en Scenic?
Ny i forumet och precis en lycklig ägare till en Scenic dti -00.
Jag har två frågor som jag hoppas kunna få svar på här.
1. ABS-bromsarna verkar extremt känsliga. När vi provkörde bilen var det väligt isigt och halt, så jag reagerade inte på att ABS-funktionen grep in, men idag har det varit plusgrader och bara blött på vägen och ändå hugger ABS:en till ett par ggr precis innan bilen stannar. Normalt, eller nåt som är fel?
2. Montering av barnstol bak.
Jag valde att sätta de sk. underförankringsbanden i den bygel som sitter under längjusteringsbygeln för stolen, den bygel som är (tror jag) avsedd för en Isofix-stol. Vi har två Britax Freeway. Någon som monterat sådan bak på en Scenic?
Svar 1.-Du har en givare som ger fel info om hastighet.Felet lokaliceras enklast med diagnos då ser man fel i felminnet.
Annars kan du ohm mäta givarna mellan stiften samt kolla ev. läckström mot jord.Om du mixtrar själv så ha INTE tändning till,ABS larm på meg.serien måste släckas med XR25 eller Clip'en.
Svar 2. ??????? nån annan kan kanske.
Annars kan du ohm mäta givarna mellan stiften samt kolla ev. läckström mot jord.Om du mixtrar själv så ha INTE tändning till,ABS larm på meg.serien måste släckas med XR25 eller Clip'en.
Svar 2. ??????? nån annan kan kanske.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem