stolvärme funkar ej

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
coupe_megane

stolvärme funkar ej

Post by coupe_megane »

hejsan...Jag har en renault megane couope av -97års modell som stolvärmen plötsligt slutat värma..funkade perfekt dagen innan o värmde bra..nu värmer den inte..lampan lyser men stolen värms inte upp...

skulle vara oerhört tacksam för svar...

tack i förhand..
mange
Forumpolis

Post by mange »

Lättast är väl att kolla säkringar, att kontakter är hela och rena och att ingen sladd lossnat.
Kan ju även vara värmeslingorna i stolen som gått sänder :(
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Teemu

Post by Teemu »

har du en multimeter eller liknande kan man ju ganska enkelt kolla upp att stolen får ström och att slingorna är hela
Erik R19X

Post by Erik R19X »

Tydligen rätt vanligt att slingorna eller termostaten i dynan går sönder. Min dog för många år sen...
coupe_megane

Post by coupe_megane »

okej...har redan kollat alla säkringar o dom är fina..men ska kolla så någon sladd inte lossnat lr glappar...

tack för svaren iallfall
PeugeotRobban

Post by PeugeotRobban »

vanligt på de flesta bilar att nån böjt sig in i bilen och satt knät i dynan för att nå.... så trycker man sönder slingorna samtidigt med knät :-/
Grönmetallic Peugeot 406V6-97
Röd Peugeot 205GTi-89
Svart Peugeot 205GTi-89
Gråmetallic Peugeot 205GTi-88 med MI16motor
Ingemar.k

Post by Ingemar.k »

ja som dom andra redan har svarat så ligger någ felet i värme slingorna.
förmodligen så är det ett brott i sittsen slinga.
E___

Post by E___ »

Jag har åxå problem med stolsvärmen, på passagerarsidan i min Laguna. När man trycker på knappen händer ingenting. Alltså lampan tänds inte ens. Kan det vara nåt fel på strömbrytaren eller någon kontakt? Förarsidan funkar perfekt.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Kolla samma saker som är beskrivet ovan d.v.s säkringar sladdar kontakter. om alld detta är helt och den fortfarande inte funkar så är det antagligen brott på värmeslingorna i stolen
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply