Inga träffar vintertid???

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kmfdm

Inga träffar vintertid???

Post by kmfdm »

Går (nästan) alla Renaulter i ide på vintern? Hur roligt vore det inte med en vinterträff nånstans där man kunde köra lite på is :P Har aldrig provat, men det vore nog roligt. Nån som testat???
Ni som bor norrut, fixar ni inga träffar där uppe nån gång???
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

tråkigt att vi har felhjulsdrift på de flesta renaulter :cry: Men kanske ska köpa någon opel ascona b att ha till lite isracing :twisted:
Clio_fidde

Post by Clio_fidde »

Jag har vart med mina bröder en gång i tiden å kört på en sjö. Riktigt skojj va det! :D
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Jolle_Pborn wrote:tråkigt att vi har felhjulsdrift på de flesta renaulter :cry: Men kanske ska köpa någon opel ascona b att ha till lite isracing :twisted:
Det går att köra fortare om man har drivningen fram,går nästan köra åttor runt en ascona när det är halt,dom bakhjulsdrivna måste ju åka omvägar med bakvagnen i kurvorna..har lekt lite med min gte när det var is på sjön,vilket det inte är allt för ofta...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

För att inte tala om en svansmotordriven Renault och då gärna en blå med vita ränder som det står G O R D I N I på under höger bakljus! 8)

Bakhjulsdrift och bra tyngd över bakhjulen, samt bra pulver under locket + en omgång schyssta vinterdäck. Sedan är det bara att gasa på isen... 8) :twisted:
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Tony wrote:
Jolle_Pborn wrote:tråkigt att vi har felhjulsdrift på de flesta renaulter :cry: Men kanske ska köpa någon opel ascona b att ha till lite isracing :twisted:
Det går att köra fortare om man har drivningen fram,går nästan köra åttor runt en ascona när det är halt,dom bakhjulsdrivna måste ju åka omvägar med bakvagnen i kurvorna..har lekt lite med min gte när det var is på sjön,vilket det inte är allt för ofta...
Jo visst kan det gå fortare, men det blir inte alls lika kul mot när man kör med bakhjulsdrift :D
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Jolle_Pborn wrote:
Tony wrote:
Jo visst kan det gå fortare, men det blir inte alls lika kul mot när man kör med bakhjulsdrift :D
Nej lekfaktorn är högre med bakhjulsdrift,hade en bmw 1502 med 2002 motor i som förstabil ,det stog i instruktionsboken att man skulle ha typ 50kilo i bagaget på vintern,kul att leka var den ,använde knappt ratten på vintern :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

hehe jo jag vet, har haft en 740 gl och turbo och det var ju så jävla kul att köra på vintern :D Gick brett som fan, men inte fort, stannade nästan i varje sladd.

Saknar det lite faktiskt, tur att mor och far har en v70 awd med nya haldex systemet :twisted: Fan vad det går när det driver med alla fyra! Svårt innan man fattar hur man ska göra för att få kontroll på bilen, säger bara...Släpp aldrig gasen! Då går det åt pipan=)
Johan

Post by Johan »

Jag har kört på is med med framhjulsdrivna Renaulter, inga problem alls. Det är bara att göra ett litet uppställ innan kurvan och sedan ta kurvan med fullt gaspådrag så drar bilen sig igenom kurvan med en jäkla fart.
Det handlar om teknik. :)
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Post Reply