Extraktorgrenrör till Clio 16v?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
maex
Posts: 2
Joined: 26 Sep 2005, 14:43
Location: Sweden
Contact:

Extraktorgrenrör till Clio 16v?

Post by maex »

Nån som har ett sådant på sin Clio 16v? Eller nån som har hela kittet från K-tech? Skulle vara kul o veta folks åsikter om det, effektökning, ljud osv. *funderar att köpa* =)

Ni vet ingen som importerar från K-techracing?
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Jag skulle gissa att du inte vinner någon effekt genom att sätta dit extraktor - möjligen vikt då originalet inte är det lättaste. Utformningen av original grenrör på 16V´n skall nämligen vara väldigt bra. Enligt folk som tävlar med 16V´n och har testat flera olika grenrör så gav originalet mest effekt.

Med vänlig hälsning,
maex
Posts: 2
Joined: 26 Sep 2005, 14:43
Location: Sweden
Contact:

Post by maex »

Okay, tackar för svaret Norden! =)

Ingen mer som har nått att tillägga? :P
Clio
Posts: 17
Joined: 09 Mar 2004, 19:37
Location: Sweden

Post by Clio »

Vad ska du med extra traktorrör till? [^]
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

Är det stor vikt skillnad eller?
Test körde en Clio 16v med extraktor grenrör å Ferrita avgassystem.. tyckte inte den gick mkt bättre än min..
iceman8112
Posts: 5
Joined: 26 Oct 2005, 22:45
Location: Sweden
Contact:

Post by iceman8112 »

Hej! jag hade en clio williams förut med extractor grenrör och racekatalysator + rostfritt hela vägen. och jag märkte då skillnad mot orginal. sen blev det ett helt annat ljud. det lät sååå härligt ända in i hjärtat. grymt ballt
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Har åkt med racekat och grövre system. Original grenrör och rör fram till katten. Kändes som om den andades bättre vid höga varv, gar ett par kW på toppen vid körning i Rullande landsvägen.
ren16v
Posts: 66
Joined: 20 Nov 2004, 20:13
Location: Sweden

Post by ren16v »

Hade ett på min Clio 16V 91:a Och jag tyckte att det gjorde skillnad, Men då hade jag även chip,filter,Ingen kat, och ett sport system. Men katen gjorde stor skillnad när jag satte på den till besiktningen.
Bmw 328 ci 99:a
Post Reply