R5 TL 1984
Moderator: Forumpolisen
R5 TL 1984
1995 kr, stort stenskott i ruta, nåt med att den suger luft och ev. behöver byta nån packning, avställd...vet ej skicket egentligen. Inte hur långt den gått heller...Har satt min bilkunnige styvfar på att fråga ut säljaren ytterligare. Är det värt att köpa och försöka få igång "skrället" så att det går att ha lite roligt med den? Vad jag undrar är egentligen om det är en tokdum investering. Skall jag köpa läppstift istället [;)] Äh, skämtar bara. Vill gärna lära mig att skruva lite, så det kanske är ett bra objekt att börja med om man inte är så road av att knyppla [:I] R5 är väl inte alltför svårmekad om man köper en Haynes och gott om 556? Duger som "busbil"?
De första femmorna rostade.... b.l.a i upphängningen för torotionsstaven (stavning??) sitter framför bakhjulet. (svårt att få till när man lagar).... Är inte så kunnig på femmorna men skall väl vara hyvsat lättmeckat...nån annan kanske kan mera?
Bilarna kallades förövrigt för stålmusen... vet inte varför men ett kul namn[:D]
Bilarna kallades förövrigt för stålmusen... vet inte varför men ett kul namn[:D]
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mange</i>
<br />De första femmorna rostade.... b.l.a i upphängningen för torsionsstaven (stavning??) sitter framför bakhjulet.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Standard. Fått reparera på alla jag skruvat med. Vet inte heller om jag skulle vilja ha någon med tanke på hur OERHÖRT mjuka de är i fronten. Smäller det får du motorn i famnen...
Men visst kan de bli fräcka de små [8D]

<br />De första femmorna rostade.... b.l.a i upphängningen för torsionsstaven (stavning??) sitter framför bakhjulet.
Standard. Fått reparera på alla jag skruvat med. Vet inte heller om jag skulle vilja ha någon med tanke på hur OERHÖRT mjuka de är i fronten. Smäller det får du motorn i famnen...
Men visst kan de bli fräcka de små [8D]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmfdm</i>
<br />Hmmm, då är tidiga ex av R5 inget att lägga pengar på då?
kolla efter rost ( då speciellt vid torotionsstavarna).... och de vanliga sakerna som man kollar när man köper bil....
att bilen går bra, inga knack i motorn
kopplingen tar som den ska
bromsarna tar som de ska
Däckmönster
Besiktad, skattad ?
allmänt intryck om bilen
vad behövs för reparationer , hur mycket kommer det att kosta
m.m
väg detta mot de pengar som de begär
En fin femma är ingen dålig bil att fräsa runt med
men såklart är ju inte krocksäkerheten den bästa.
<br />Hmmm, då är tidiga ex av R5 inget att lägga pengar på då?
kolla efter rost ( då speciellt vid torotionsstavarna).... och de vanliga sakerna som man kollar när man köper bil....
att bilen går bra, inga knack i motorn
kopplingen tar som den ska
bromsarna tar som de ska
Däckmönster
Besiktad, skattad ?
allmänt intryck om bilen
vad behövs för reparationer , hur mycket kommer det att kosta
m.m
väg detta mot de pengar som de begär
En fin femma är ingen dålig bil att fräsa runt med
men såklart är ju inte krocksäkerheten den bästa.